Det här med rakning....

Sv: Det här med rakning....

Just fan. Och inte har jag hunnit göra en spraytan på professionell salong heller. Att jag ens kan med att kalla mig kvinna? Skämmes.
 
Sv: Det här med rakning....

Ja. Jag slår vad om att du inte kammade tånaglarna eller putsade svanskotan heller? Där finns naturliga förklaringar till allt, serru.
 
Sv: Det här med rakning....

ja och fatta vilken tid det tar att sminka ryggen! bökigt att göra själv är det också.

lillelorden: kom till sthlm och gå på kurs hos mig! kvinna är ingenting man föds till, det är nåt man blir. "bli kvinna med niphredil! en tredagarskurs i ryggsminking, tåputsning och analuppiffning"
 
Sv: Det här med rakning....

lillelorden: kom till sthlm och gå på kurs hos mig! kvinna är ingenting man föds till, det är nåt man blir. "bli kvinna med niphredil! en tredagarskurs i ryggsminking, tåputsning och analuppiffning"

:rofl:

Finns det plats för fler? Vi är säkert många tragiska individer som har mer än MAX en perfekt liten trekant av hår på muffen också!
 
Sv: Det här med rakning....

Ni är så välkomna!

Vi är säkert många tragiska individer som har mer än MAX en perfekt liten trekant av hår på muffen också!
Jag är redo med min linjal för att kontrollera att trekanterna inte täcker för stor yta :)
 
Sv: Det här med rakning....

Jag kan hålla i en workshop: "Ut med pälsen - hur du botar din feminism"

Det hår kan vi tjäna pengar på brudar!
 
Sv: Det här med rakning....

Öh, kexet. Så länge allt från ögonbrynen och neråt är vaxat, peelat, smort, färgat, blekt, sminkat, målat, färgkoordinerat och spandexkontrollerat - allt för den där natuuuuuuuurligt fräscha looken - så är min manliga hjärna så brölig den vill! Förutsatt givetvis att den inte gör några offentliga framträdanden.
 
Sv: Det här med rakning....

Själv har jag haft några olika faser.

Först brydde jag mig inte alls, men så började allt från kompisar till storebror att påpeka att det kanske är dags för mig att börja raka dig... i den känsliga åldern när man vill vara som alla andra. Så jag började med det förstås, men tyckte det var skitjobbigt och tråkigt att hålla på och raka benen, och svårt och svidigt med bikinilinje och armhålor.

Så småningom började det kännas fel att göra nåt jag inte kände för bara för att slippa sticka ut. Jag började i den vevan läsa en del saker som gav mig aha-upplevelser om att det ju faktiskt inte är mig det är fel på som inte trivs i den typiska tjejrollen där man förväntas bry sig mycket mer om utseendet och göra en massa saker inte killar behöver för att betraktas "normal".
Jag slutade med rakningen, men skämdes fortfarande på nåt sätt över min hårighet (jag har lika håriga ben som många killar och rejält buskig bikinilinje) så där hade jag en fas när jag var orakad i hemlighet, gick helst klädd i långbyxor offentligt och drog mig för att bada på badhus.

Så gick ytterligare en tid, jag fick många kompisar som delade mitt synsätt, och har sen länge accepterat mig själv som jag är, i mitt ointresse för såväl rakning som smink och mode. Går gärna i shorts och linne och i stället för att skämmas över att vara hårigaste tjejen i stan mår jag bra av att kanske vara nåt slags förebild för den där tonåringen som går och avskyr att behöva raka sig men tycker det är för läskigt att låta bli.

Jag tycker att vissa i den här tråden går lite till angrepp på de som erkänner att de inte rakar sig för sin egen skull, och det tycker jag är helt uppåt väggarna galet, för det är inte lätt att gå emot normer. Alla påverkas av dem på ett eller annat sätt, vem här har exakt samma utseende en hemmaslappardag som en dag ute på stan? Och hur kan man då påstå att det är bara för sin egen skull man ändrar sitt utseende och tex tar på sig jeans i stället för mysbyxor, eller sminkar sig, när man ska ut. Allt är bara en gradfråga.

En sak gör jag med mitt kroppshår, jag klipper håret under armarna när det är långt, svettas då mindre men slipper att det rinner som det gör när det är rakat. Mest för min egen skull, men kanske lite för andras också så ingen ska tycka jag luktar svett.
 
Sv: Det här med rakning....

Det måste ju bero på att männen går vilse i allt benhår. Eller trasslar in sig. Vem vet hur många du släpar kring på utan att veta om det!
 
Sv: Det här med rakning....

Jag rakar muffen bara för att det sticks så ini helvete när det växer ut juuuuu :)
 
Sv: Det här med rakning....

Själv har jag haft några olika faser.

Först brydde jag mig inte alls, men så började allt från kompisar till storebror att påpeka att det kanske är dags för mig att börja raka dig... i den känsliga åldern när man vill vara som alla andra. Så jag började med det förstås, men tyckte det var skitjobbigt och tråkigt att hålla på och raka benen, och svårt och svidigt med bikinilinje och armhålor.

Så småningom började det kännas fel att göra nåt jag inte kände för bara för att slippa sticka ut. Jag började i den vevan läsa en del saker som gav mig aha-upplevelser om att det ju faktiskt inte är mig det är fel på som inte trivs i den typiska tjejrollen där man förväntas bry sig mycket mer om utseendet och göra en massa saker inte killar behöver för att betraktas "normal".
Jag slutade med rakningen, men skämdes fortfarande på nåt sätt över min hårighet (jag har lika håriga ben som många killar och rejält buskig bikinilinje) så där hade jag en fas när jag var orakad i hemlighet, gick helst klädd i långbyxor offentligt och drog mig för att bada på badhus.

Så gick ytterligare en tid, jag fick många kompisar som delade mitt synsätt, och har sen länge accepterat mig själv som jag är, i mitt ointresse för såväl rakning som smink och mode. Går gärna i shorts och linne och i stället för att skämmas över att vara hårigaste tjejen i stan mår jag bra av att kanske vara nåt slags förebild för den där tonåringen som går och avskyr att behöva raka sig men tycker det är för läskigt att låta bli.

Jag tycker att vissa i den här tråden går lite till angrepp på de som erkänner att de inte rakar sig för sin egen skull, och det tycker jag är helt uppåt väggarna galet, för det är inte lätt att gå emot normer. Alla påverkas av dem på ett eller annat sätt, vem här har exakt samma utseende en hemmaslappardag som en dag ute på stan? Och hur kan man då påstå att det är bara för sin egen skull man ändrar sitt utseende och tex tar på sig jeans i stället för mysbyxor, eller sminkar sig, när man ska ut. Allt är bara en gradfråga.

En sak gör jag med mitt kroppshår, jag klipper håret under armarna när det är långt, svettas då mindre men slipper att det rinner som det gör när det är rakat. Mest för min egen skull, men kanske lite för andras också så ingen ska tycka jag luktar svett.
Jag tycker också att rakning är tråkigt och jobbigt att göra, det tar onödig tid liksom :D Och smink och mode har jag inget intresse av alls och har aldrig haft, jag ser ut som jag ser ut varken mer eller mindre och det finns inget som gör att jag ser bättre ut, det bara döljer det man inte vill se, som ju finns kvar i alla fall.

Jag har haft en period i mitt liv när jag klädde mig fruntimmeraktigt. Den varade inte så länge, insåg kvickt att klänningar och kvinnodojjor inte var min grej det heller. Kläder till män är mycket snyggare och mycket bekvämare än till kvinnor, konstigt nog. Men jag klär mig så att jag inte sticker ut, trots att jag helst hade klätt mig på ett annat sätt. Man kan inte få allt känner jag.

Att stå emot raknormen tycker jag däremot är svårt! Varför vet jag inte, kanske att den är så förknippad, av många, med huruvida man är sunkig eller inte. Vem vill ha andras ogillande blickar på sig. :nailbiting:
 

Liknande trådar

Kultur Nu har tre av årets fem Nobelpris delats ut, och överraskande nog är alla pristagare män! Obs ironi. Kvar står de två lite mjukare...
2
Svar
32
· Visningar
1 131
Senast: tara
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 524
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
431
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp