Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu så är det ju oerhört många som skaffar barn.
Och då så är det andra kvaliteter än t.ex. hårlöshet som avgör om man får det att fungera.
Det finns kvinnor med extra håriga tendenser där det vid provtagning, inte helt oväntat, visat för höga testosteronnivåer. Det går att medicinera om man anser det vara ett problem![]()
Det är ju bra om man prioriterar det som är viktigt för en själv så att de blir rätt för just en själv.
Men jösses!
Jag har inga kvinnliga ben och har aldrig haft så jag garvade rakt ut när jag läste om högklackade skor! Bara tanken på mig med högklackat med mina manliga ben, kvällens skratt med andra ord!Det hjälper minsann inte rakning mot!
Är ledsen att meddela då att du inte kan få snygga ben
... iaf enligt Aftonbladet!![]()
Ja, en kvinna skall absolut ha rakade ben, rakat kön & rakade armhålor.
(Eventuellt även vaxade armar)
En man skall absolut ha rakade armhålor, rygg (om det behövs) och rakat kön.
(Eventuellt ansikte & bröst också beroende på vilken typ av behåring som finnes)
![]()
Jag var hårig som en apa när jag var gravid med en pojke. Nu väntar jag en flicka och behöver knappt raka benen.
Det finns kvinnor med extra håriga tendenser där det vid provtagning, inte helt oväntat, visat för höga testosteronnivåer. Det går att medicinera om man anser det vara ett problem![]()
När man är barn ser man allt på ett helt annat sätt än när man är vuxen. Som barn hade jag ingen tanke på att det hår jag faktiskt började få på kroppen skulle rakas bort och ansågs vara äckligt eller fult. Hade någon berättat det för mig hade jag nog inte ens fattat varför det skulle vara äckligt med hår på kroppen.
Ja, precis. Det är ju det som är poängen. Att det är normerna som bestämmer vad som är "fult" eller "snyggt". I min ålderskategori upplevde jag inte att de där rakkraven kom så tidigt som jag kan förstå att de gjort för yngre personer än mig. Likadant med bh t ex. När jag var 14-15 så var det kanske 1-2 tjejer i klassen som bar BH; de hade STOR byst. Övriga var bhlösa. Vänner som är kanske 5-10 år yngre beskriver att bh var ett "måste" för majoriteten i deras åldersgrupp redan vid 13 års ålder.
Det förändras över tid.
Raka under armarna gjorde jag nog första gången vid 15-16 års ålder; den normen fanns. Men raka ben.... det var jag säkert över 20 innan jag gjorde. Och gör högst sporadiskt sedan dess (hade säkert gjort oftare om jag hade mer behåring tror jag, men jag vet måååånga som har lika lite hår som mig som ändå rakar benen jämt).
Jag har en 7 år yngre sambo som på fullt allvar trodde att ingen annan av hans tidigare flickvänner haft behåring en bit ner på låret, nedanför bikinilinjen. Bara jag som han sett ha så. Då frågade jag honom om han verkligen på fullt allvar tror det är möjligt att inte en enda av hans andra tjejer hade det egentligen. Skillnaden var nog snarare att de höll efter så noga att han aldrig sett några hår sticka fram under troskanten.
Cheezus.