Det här med rakning....

Sv: Det här med rakning....

Nu så är det ju oerhört många som skaffar barn.
Och då så är det andra kvaliteter än t.ex. hårlöshet som avgör om man får det att fungera.
 
Sv: Det här med rakning....

Nu så är det ju oerhört många som skaffar barn.
Och då så är det andra kvaliteter än t.ex. hårlöshet som avgör om man får det att fungera.


Och eftersom det förhållandevis är bedrävligt många föräldrar som faktiskt inte får det att fungera så måste det väl bero på....vad?
Det kanske just är barnen som innebär dödsstöten eftersom föräldrarna inte längre har utrymme för de viktiga detaljerna längre...eller du vill kanske hellre se det som att detaljerna är dödsstöten eftersom de sabbar familjelivet :D

Det hade varit lättare att svara på om vi hade vetat om föräldrarna efter separation återgår till de viktiga detaljerna eller inte :D
 
Sv: Det här med rakning....

Det handlar ju om vad man vill ha ut av familjelivet och livet.
Om familj och barn är det som man har som mål med livet så kan ju de egna önskningarna fastna i den lilla detaljen om felaktig behåring.

Det är ju bra om man prioriterar det som är viktigt för en själv så att de blir rätt för just en själv.
 
Sv: Det här med rakning....

Jag fixar benen med veet även om jag inte träffar någon med jämna mellanrum. Jag tycker det är snyggare än med hår.

Jag har inte något emot hår på bröstet men orakad i ansiktet är något jag inte tycker om alls. Sen kan dom få frisera skägget lite gran om dom vill men helt orakad nej tack.
 
Sv: Det här med rakning....

Det finns kvinnor med extra håriga tendenser där det vid provtagning, inte helt oväntat, visat för höga testosteronnivåer. Det går att medicinera om man anser det vara ett problem :)

Jag var hårig som en apa när jag var gravid med en pojke. Nu väntar jag en flicka och behöver knappt raka benen.
 
Sv: Det här med rakning....

Men jösses! :D

Jag har inga kvinnliga ben och har aldrig haft så jag garvade rakt ut när jag läste om högklackade skor! Bara tanken på mig med högklackat med mina manliga ben, kvällens skratt med andra ord! :D Det hjälper minsann inte rakning mot!
 
Sv: Det här med rakning....

Men jösses! :D

Jag har inga kvinnliga ben och har aldrig haft så jag garvade rakt ut när jag läste om högklackade skor! Bara tanken på mig med högklackat med mina manliga ben, kvällens skratt med andra ord! :D Det hjälper minsann inte rakning mot!

Är ledsen att meddela då att du inte kan få snygga ben :D




... iaf enligt Aftonbladet! ;)
 
Sv: Det här med rakning....

Är ledsen att meddela då att du inte kan få snygga ben :D




... iaf enligt Aftonbladet! ;)

Oh shit! :nailbiting:

Nej det är liksom kört för min del att se kvinnlig ut med långa slanka, bruna, glittriga, rakade ben med snygga fötter! :D
 
Sv: Det här med rakning....

Ja, en kvinna skall absolut ha rakade ben, rakat kön & rakade armhålor.
(Eventuellt även vaxade armar)


En man skall absolut ha rakade armhålor, rygg (om det behövs ;)) och rakat kön.
(Eventuellt ansikte & bröst också beroende på vilken typ av behåring som finnes ;))


;):D
 
Sv: Det här med rakning....

kl

Jag rakar oftast ingenting. Eller ja, några gånger om året blir det benen för jag tycker det glider så roligt i duschen :D och armhålorna för att ibland är det fan svårt att gå emot utseendeidealen hur mycket man än försöker. Men såhär är det bland alla kvinnor jag umgås med, alla har håriga ben och armhålor och det påverkar ju säkert också att alla har samma syn på det. Känner mig exempelvis aldrig utstött av varken kvinnor eller män jag umgås med för att jag är hårig.
 
Sv: Det här med rakning....

Ja, en kvinna skall absolut ha rakade ben, rakat kön & rakade armhålor.
(Eventuellt även vaxade armar)


En man skall absolut ha rakade armhålor, rygg (om det behövs ;)) och rakat kön.
(Eventuellt ansikte & bröst också beroende på vilken typ av behåring som finnes ;))


;):D

Varför ska man absolut det? Du kan ju ha det om du tycker det är kul och visst kan du önska att din eventuella partner ska ha det men du kan väl ändå inte mena att du tycker att alla ska ha det?
 
Sv: Det här med rakning....

Det finns kvinnor med extra håriga tendenser där det vid provtagning, inte helt oväntat, visat för höga testosteronnivåer. Det går att medicinera om man anser det vara ett problem :)

Ja, min hudterapeut har sagt samma sak, så jag ska pallra mig iväg till vårdcentralen... har jag sagt i säkert två år, men snart så.
wink.gif
Tills vidare är vax och pincett mina bästa vänner!
 
Sv: Det här med rakning....

När man är barn ser man allt på ett helt annat sätt än när man är vuxen. Som barn hade jag ingen tanke på att det hår jag faktiskt började få på kroppen skulle rakas bort och ansågs vara äckligt eller fult. Hade någon berättat det för mig hade jag nog inte ens fattat varför det skulle vara äckligt med hår på kroppen.

Ja, precis. Det är ju det som är poängen. Att det är normerna som bestämmer vad som är "fult" eller "snyggt". I min ålderskategori upplevde jag inte att de där rakkraven kom så tidigt som jag kan förstå att de gjort för yngre personer än mig. Likadant med bh t ex. När jag var 14-15 så var det kanske 1-2 tjejer i klassen som bar BH; de hade STOR byst. Övriga var bhlösa. Vänner som är kanske 5-10 år yngre beskriver att bh var ett "måste" för majoriteten i deras åldersgrupp redan vid 13 års ålder.

Det förändras över tid.
Raka under armarna gjorde jag nog första gången vid 15-16 års ålder; den normen fanns. Men raka ben.... det var jag säkert över 20 innan jag gjorde. Och gör högst sporadiskt sedan dess (hade säkert gjort oftare om jag hade mer behåring tror jag, men jag vet måååånga som har lika lite hår som mig som ändå rakar benen jämt).

Jag har en 7 år yngre sambo som på fullt allvar trodde att ingen annan av hans tidigare flickvänner haft behåring en bit ner på låret, nedanför bikinilinjen. Bara jag som han sett ha så. Då frågade jag honom om han verkligen på fullt allvar tror det är möjligt att inte en enda av hans andra tjejer hade det egentligen. Skillnaden var nog snarare att de höll efter så noga att han aldrig sett några hår sticka fram under troskanten.
 
Sv: Det här med rakning....

Ja, precis. Det är ju det som är poängen. Att det är normerna som bestämmer vad som är "fult" eller "snyggt". I min ålderskategori upplevde jag inte att de där rakkraven kom så tidigt som jag kan förstå att de gjort för yngre personer än mig. Likadant med bh t ex. När jag var 14-15 så var det kanske 1-2 tjejer i klassen som bar BH; de hade STOR byst. Övriga var bhlösa. Vänner som är kanske 5-10 år yngre beskriver att bh var ett "måste" för majoriteten i deras åldersgrupp redan vid 13 års ålder.

Det förändras över tid.
Raka under armarna gjorde jag nog första gången vid 15-16 års ålder; den normen fanns. Men raka ben.... det var jag säkert över 20 innan jag gjorde. Och gör högst sporadiskt sedan dess (hade säkert gjort oftare om jag hade mer behåring tror jag, men jag vet måååånga som har lika lite hår som mig som ändå rakar benen jämt).

Jag har en 7 år yngre sambo som på fullt allvar trodde att ingen annan av hans tidigare flickvänner haft behåring en bit ner på låret, nedanför bikinilinjen. Bara jag som han sett ha så. Då frågade jag honom om han verkligen på fullt allvar tror det är möjligt att inte en enda av hans andra tjejer hade det egentligen. Skillnaden var nog snarare att de höll efter så noga att han aldrig sett några hår sticka fram under troskanten.

Jag vet inte hur gammal du är, men jag är ju född 1980 och var tonåring på 90-talet. Jag minns inte hur det var då, men jag minns att jag kände mig rätt utanför när jag i 7an på hösten inte använde BH. Det var innan jag fick bröst och på vårterminen var jag ikapp de som hade bh redan på hösten. När jag fick bröst insåg jag dock att jag HATAR bröst och har sedan dess ansett att jag inga vill ha :p I dag försökte jag skänka bort dem till min syster som vill ha större bröst. :D

Minns att på gympalektionerna ville jag inte klä av mig eller duscha framför de andra just eftersom jag inte såg ut som dem med sina kvinnliga former de hade börjat få. Gympaläraren satte fort stopp för några tjejers påhitt att kalla mig pojke, men det sved ändå att inte se ut som alla andra liksom. Det var så viktigt att se ut som de andra tjejerna, jag tror alla i klassen kände så för det var lite "tävlande" om vem som såg ut mest som en tjej, fick mens tidigast, hade störst bröst osv. Att det sedan var just JAG som fick det sa...ns otyget till mens när jag redan var 11 år gjorde inte min situation roligare där.

Hm... OT som bara den känner jag...men det är ju en sak jag nog aldrig berättat för någon efter det :o

/Enya, pojken! :D
 
Sv: Det här med rakning....

Glöm inte att sminka benen om du ska ut ikväll!
 
Sv: Det här med rakning....

Jag känner mig extremt obekväm om jag har hår under armar, mellan ben och på ben. På killar föredrar jag hårfritt bröst/mage, gärna därunder också :d Hårig rygg går fetingbort.
 

Liknande trådar

Kultur Nu har tre av årets fem Nobelpris delats ut, och överraskande nog är alla pristagare män! Obs ironi. Kvar står de två lite mjukare...
2
Svar
32
· Visningar
1 131
Senast: tara
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 524
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
431
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp