Det här med om man ska ha fler barn eller ej

Mirre

Trådstartare
Hur kommer man fram till det egentligen? :D
Vi velar fram och tillbaka och sambon är mer "nej men det räcker med 4, tänk vad mycket jobb att börja om igen" för att en sekund senare säga "vi behöver en större bil, med en 7 sitsig har vi ju plats för en till" eller "kolla här, en 9 sitsig bil! Då får vi plats med 3 till ju! Det låter väl bra?" :rofl: :rofl:

Jag tänker väl mer "nej men det är fullt upp med de vi har, orka börja om igen" " Fast det vore ju mysigt med bebis förstås" Ni förstår poängen va?
Det ÄR skönt att ha alla barn i skolålder, slippa dagis, blöjbyten osv osv. Samtidigt som det känns så definitivt att svara när någon frågar om man är klar med barn nu eller inte. Blir mest lite tveksamt svar på den frågan :p

Har inte du ett barn med extra behov av stöd? Det har vi och för oss har det varit en starkt bidragande faktor till att vi inte skaffar fler (vi har två). Vi vill kunna tillgodose behoven hos de barn vi har och samtidigt själva må bra utan att slita ut oss.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 558
Senast: Liran
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 364
Senast: Madalitso
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 731
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar