Sv: Det här med medryttare och betalning
Jag tänkte mig något i stil med
Valack 15 år
Medryttare 3 gånger i veckan
Stallhyra 6000 kr -större anläggning
Dressyrhäst - Tävlat msvA med godkänt resultat
Bra kommunikationer och relativt centralt stockholm
Bra ridvägar
Full frihet att välja tränare och flera bra tränare som kommer regelbundet till stallet
Bra tillgång till ridhus
--
Eller sto 9 år
Tävlad LB hoppning
Uppstallad på gården hos ägaren
Inga allmänna kommunikationer
10 minuters skrittväg längs 90-väg till ridhus på ridklubb men dåligt med tider kvällar.
3 gånger i veckan
Krav träna för ägaren (utbildad C-tränare) varannan vecka 1 dags skritt i skogen i veckan och en med lugn motionsridning, och en dag i padock/ridhus.
Ägaren bor på gården
-----
Den första hästen är attraktiv och ägaren kan troligen ta ut en ordentlig summa kanske 3-4 tusen i månaden, häst 2 är sisådär och det kan bli problem att få en medryttare alls så kanske en symbolisk summa eller ingenting alls. Kan du förstå problemet att svara på din fråga nu.
Sista inlägget på den här här spåret, du tycks mest tycka att jag jävlas med dig så du ska slippa mig mer. Jag ville bara belysa att din fråga är omöjlig och svara på mer precist då villkoren kan vara så radikalt olika att även om man får allt serverat så kan det vara värt 0 kr likväl som flera tusen.
Vill man ha ett vettigt svar får man ställa en vettig fråga.
Men här skriver du ju faktiskt något väldigt intressant!
För mig som medryttare spelar det mesta av det du skrivit ingen större roll.
Ridhuset hade jag ju redan sagt att det skulle finnas, så det där med skrittväg längst 90-sträcka med dåliga tider, kan vi ju ta bort.
Är hästen en läromästare och kan lära mig något, så spelar det mig ingen roll hur högt den tävlat, huvudsaken är att den kan mer än vad jag kan nu och ett tag framöver.
Sen sto/valack, 8 eller 15 år spelar ingen roll.
Om jag trivs med instruktören så får det gärna vara hästägaren.
Jag har bil, så de kollektiva kommunikationerna spelar mig ingen roll.
Det jag tycker är intressant är att jag tycker att båda alternativen låter väldigt trevliga och för mig som medryttare och kan i mina ögon ha exakt samma värde. Medan det för ägaren beror på hur mycket det kostar att hålla hästen.
Det finns många som tycker att medryttare ska betala för att man inte vill sponsra någon annans intresse.
Vad skulle de då tycka vara rimligt att en medryttare ska betala om inte hästen innebär någon kostnad i form av stallhyra osv?