Det här med kval

Flingan

Trådstartare
Nu har jag letat överallt och hittar inget om huruvida man styrker att man kvalat till t.ex. msv b om man inte har kvalkort. Hur visar man då att man har kvalat??

Sv: Det här med kval

du skriver i meddelanderutan till arrangören var och när du har kvalat samt klass och procent

Jag hade med mig flera dressyrprotokoll i tävlingsmappen med procent som krävs för kval när jag startade MSVB som bevis för att jag kvalat. Behövde inte visa dom och fyllde inte heller i ngt meddelande till arrangör att jag kvalat.

Toppen, kändes lite krångligt det där med att få domarens signatur varje ggn :)

Precis som de ovan har skrivit så fyller du i anmälan när och var du kvalat och klass och procent. Men det kan vara bra att ha med dressyrprotokoll som styrker det också. Där har du ju domarens underskrift. Jag har fått visa mina protokoll flera gånger, så visst händer det att de kollar.

En del arrangörer skriver i proppen att man ska ange kval, procent, vart, när och så. Nu finns ju alla resultat i TDB så det är enkelt att kolla. Men för det mesta utgår nog arrangörer att man har koll och vet huruvida man är kvalad eller ej.

kl Ja och oavsett vad arrangören skriver i proppen så står det ju i tr att kval ska anges vid anmälan. Så egentligen så borde man inte behöva ha med något kvalpapper om man följt TR och skrivit med när o vart man kvalade i anmälan eftersom klubben då redan borde ha kunnat kolla upp det. Men det tar ju inte så mycket plats att ha två protokoll i tävlingsmappen så man kan ju alltid ha det med sig om man vill vara extra säker. :)

haha japp. :)

Dressyr TR mom 285

"Kvalifikation skall anges vid anmälan och kunna visas upp i sekretariatet före start."

Jag hade glömt det där med att det ju dessutom står att det ska kunna visas upp i sekretariatet också, så det är väl bara att alltid ha med protokoll så man är på den säkra sidan. :) Förut tänkte jag att det bara var bra att ha med utifall att, inte att det var "lag" på att man hade med det.

Flingar har rätt. Föregående och innevarande år är det som gäller. :)

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: Snurrfia
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag lördag rids kvalen i lag-SM i dressyr, där 16 lag gör upp om medaljerna. Arrangör är Linköpings Ryttarsällskap och tävlingen äger...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka