P
pillertriller
Jag har läst så mycket olika uppgifter i olika forum ang motion av "unghundar". tex en rottis på 9 månader säger många ska bäras(!) i trappan annars får den ledproblem, dom ska inte gå kopplade, dom får inte gå längre än 1000 meter (mas på en dag alltså!)mm mm.
Kan ju säga som så här skulle vi köra med en kilometer på en dag med vår rottis (nu 10 månader) så skulle hon nog riva hela kåken...
Vi går låååååånga promenader och är ute så länge hon vill o hon vill gå länge stananr ibland o nosar runt o sånt oxå.
Men iaf jag tyckte det verka så skumt att alla ger olika besked, så efter att en person tyckte att jag "döda" vår hud genom att inte bära den i trappen så fick jag nog...jag ringde en veteriner och vet ni vad hon höll på att skratta ihjäl sig!
Hon hade aldrig hört nåt så larvigt som att bära hundar i trappor, och promenera kan dom göra hela dan OM hunden vill o orkar (och att man har med vatten om man är ute riktigt länge). Det enda man skulle vänta med till den blir 1 år är att ta med den ut på jogging rundan...
Kan ju säga som så här skulle vi köra med en kilometer på en dag med vår rottis (nu 10 månader) så skulle hon nog riva hela kåken...
Vi går låååååånga promenader och är ute så länge hon vill o hon vill gå länge stananr ibland o nosar runt o sånt oxå.
Men iaf jag tyckte det verka så skumt att alla ger olika besked, så efter att en person tyckte att jag "döda" vår hud genom att inte bära den i trappen så fick jag nog...jag ringde en veteriner och vet ni vad hon höll på att skratta ihjäl sig!