Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Faktiskt inte - även den snällaste och mest vältänade hästen kan få spunk av outgrundliga anledningar och barnvagn är perfekt sparkhöjd och riktigt otäckt om hästen fastnar i den.
.Problemet med ett sådant upplägg (3 dagar per vecka) är väl om hästen blir skadad och behöver faktisk vård (ex.vis boxvila och 2-3 promenader per dag). Inte säkert att man får en medryttare som fixar det
Sällskapshäst är ju faktiskt ett alternativ. Men sen är det ju också så att det kanske löser sig själv, håller inte hästen (vilket bör märkas det närmsta halvåret) så tas han antingen bort, eller ställs av helt under mycket lång tid. Skulle hästen lånas ut så kommer jag rida andras hästar en-två gånger i veckan.Är det så osäkert om hästen blir ridbar igen hade jag nog valt att ställa den som sällskapshäst eller ta bort den och sedan börja som medryttare själv (så är det ju enkelt att säga ett visst antal dagar).
skaffa annan sambo ;-) nevars men det är väl rättvist att man försöker dela på den fritid som finns men du har ju ett ansvar till förutom bebis. Har du hästen helinackorderad? Lösdrift är ju ett fungerande fenomen som många använder sig av...
Nä, skulle inte göra det med min häst, men vet de som gör det. Allt beror väl på vad det är för häst, och var du går.
Jag är höggravid och min största hobby just nu är att kolla på hästannonser.
Jag har "bara" två hästar nu, så jag tänker att när babyn är född är det lagom att jag köper en till.
Jag tror det stora problemet för TS är just att sambon inte är engagerad i hästen och inte heller verkar förstå de speciella krav som hästägande innebär. En häst är ju inte som en motorcykel, att man kan ställa undan den om man inte har tid.
Jag har eget stall och min plan är att rida när bebisen sover och när min sambo är hemma (detta under mammaledighetsstadiet då). I och med att jag har eget stall med inhägnad ridbana så kan jag ha vagnen ståenede utanför när jag rider. Jag har dock en sambo som ställer upp till 100 % och står för det mesta av praktisk skötsel av hästarna.
Vi jobbar båda heltid och när barnet börjar på dagis tänkte jag att jag ska rida sena kvällar när han sover och självklart på helger. Både jag och min sambo ser det som självklart att jag kan fortsätta träna och tävla med hästarna. Vi ser också många ute på tävlingar som har med sig barn.
Det senaste året har vi haft 8 hästar i stallet, varav 4 egna hästar och 3 av dessa har ridits full ut (en unghäst). Det har inte varit några problem att kombinera med heltidsjobb för oss båda. Nu när jag är gravid har vi bara 2 egna hästar hemma, och det känns som att vi har hur mycket tid som helst över.
Varför vi pratar om små barn är väl för att det kanske är det man först och främst ska fixa? Nyfödd bebis och häst, inte 3-åring och häst...
Fast så enkelt tycker inte jag det är. För det första är nog både mamman och pappan trötta efter att ha jobbat en hel dag, så att säga att det är den enes "tur" tycker inte jag fungerar. Jag och min sambo kommer för övrigt dela så lika det är möjligt på föräldraledigheten, med ditt resonemang kommer jag ju inte kunna åka till stallet en enda gång när han är föräldraledig.
Har du varit på jobbet en hel del dag VILL du förmodligen inte åka till stallet, då vill man träffa sitt barn istället. Är ju det jag menar att problemen uppstår först när man börjar jobba . Bra om man är väldigt kvällspigg isf så man kan vara i stallet väldigt sent på kvällarna när barnet somnat.