Det här med försäkringar..igen!

L

Lonely

Jo jag undrar..

*Hur mycket betalar ni i självrisk?
*Betalar man självrisk per vet. besök eller för alla besök för samma problem? (tex 5 vet. besäk för hälta alltså 1 självrisk eller självrisk x 5?)
*Om man har A1, A2 försäkring..vad innebär det? får man stå för skadekostnader själv?

Tacksam för svar :bow:

Sv: Det här med försäkringar..igen!

1800kr är min självrisk på.
Jag har Agria och betalar en självrisk på en period av 125 dagar och har då 100% ersättning.
Fast jag ska snart betala in min 3 period :crazy:
A1 och A2 frågan får någon annan svara på;)

Detta skiljer sig mellan bolagen.

Mitt bolag har tidigare haft en självrisk på 1500 kr + 25% av kostnaden. Från fredag betalar man 2000 eller 4000 per 100 dagar.
Det är stor skillnad mot andra försäkringar.

Om man har en bilförsäkring och krockar en, två eller 5 gånger på en dag betalar man en självrisk för varje skada. En bilsjälvrisk brukar vara ca 4000 - 6000 kr per skada. Då är det mycker "billigare" med 2000 eller 4000 per 100 dagar.

/Frasse

Okejj, tack tack! :)

Fler svar? :bow:

Någon, någon, någon?? :banana:

Jag vill ju veta jue :cry: ;)

Unghästen: 1800 kr självrisk för 125 dagar. Ingen rörlig självrisk utan fast, så 1800 kr är de man betalar.

Du betalar EN självrisk per 120 dagar oavsett om det är 1 eller 15 besök, och oavsett om det är för hälta eller annat. Dvs oavsett antal besök, antal skador/sjukdomar etc så betalar du en självrisk.

Medicin och veterinärens resor ersätts också, även utlämnad medicin och medicin på recept.

Valacken: 1900 kr i självrisk plus 20% av resterande belopp. 150 dagars självriskperiod, en period per självrisk oavsett antal besök/skador/sjukdomar. Utlämnad medicin och medicin på recept ersätts ej, eller heller veterinärens resor.

A1, A2 osv är olika försäkringsformer som täcker olicka 'mycket'. A1 är den mest omfattande försäkringsformen som täcker både förlorad brukbarhet och död. Och så veterinärvård då såklart. Andra försäkringar täcker inte begränsad brukbarhet som ridhäst t ex, och då täcker veterinärvården om man har hela 'paketet' sådana skador som kommer av förslitning t ex, och man får inte ut något livvärde om inte hästen dör knall och fall eller skadas så svårt att den omedelbart måste avlivas.

man kan kombinera A1 med enr en dödsfallsförsäkring om ma vill för att få lägre premie men högre livbelopp om hästen dör 'akut'

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 139
Senast: Tualma
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik Jag måste ha haft maximal otur när det gäller min självriskperiod på hästens försäkring. Mitt bolag har en fast självrisk per...
Svar
4
· Visningar
1 446
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 694
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix