Ni som har gjort bodelning själva, hur/var hittade ni två oberoende som kunde intyga att bodelningen gått rätt till?
Känner ju ingen i Luleå, där min pappa bodde.
Jag använde särbon och ena grannen nu för mammas bouppteckning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som har gjort bodelning själva, hur/var hittade ni två oberoende som kunde intyga att bodelningen gått rätt till?
Jag använde mig av maken och en ingift släkting för pappas bouppteckning.Ni som har gjort bodelning själva, hur/var hittade ni två oberoende som kunde intyga att bodelningen gått rätt till?
Det kan vara svårare om man inte känner någon, när svärmor dog bad vi grannarna skriva på. Din pappa hade inga vänner eller bekanta som vill träffa dig där?Ni som har gjort bodelning själva, hur/var hittade ni två oberoende som kunde intyga att bodelningen gått rätt till?
Nae, inga vänner som gjort sig hörda i alla fall. Får väl gå och banka på hos nån granne när jag är där.Det kan vara svårare om man inte känner någon, när svärmor dog bad vi grannarna skriva på. Din pappa hade inga vänner eller bekanta som vill träffa dig där?
Fast förrättningsmännnen behöver ju inte nödvändigtvis vara någon som kände din pappa. Enda kravet som finns på dem är att de inte ska ärva honom, varken pga av lag eller testamente.Nae, inga vänner som gjort sig hörda i alla fall. Får väl gå och banka på hos nån granne när jag är där.
Jag har inget minne av att de som skrev på min fars bouppteckning var bekanta med honom? Tror jag bara haffade nån av mina bekanta.Fast förrättningsmännnen behöver ju inte nödvändigtvis vara någon som kände din pappa. Enda kravet som finns på dem är att de inte ska ärva honom, varken pga av lag eller testamente.