Jaså?
Vad kul för henne!det gör min syrra.
Samtidigt säger du att hon inte har råd att bo kvar, vilket kanske ger mig lite rätt ändå..?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaså?
Vad kul för henne!det gör min syrra.
Ensamstående har i större grad problem med att hitta en bostad som de har råd med än sammanboende som kan dela på samma yta.Men det betyder väl inte att ensamstående människor behöver beskrivas som ett problem?
Varför delar hon inte 3an med någon annan och bor kvar i den?Nu bor hon ensam i den pga de har separerat. Hon har dock inte råd att bo kvar - om hon vill ha pengar till resor och andra nöjen, så hon som nu alltså i just exempelstaden London bor som singelhushåll i trea,
Jag har inte som något personligt mål att minska antalet singelhushåll, däremot tänker jag att man kommer kanske få tvingas ställa in sig på att bo själv inte är en självklarhet, för att kostnaden kommer bli så hög (i bostadsbristens spår).Nej, jag tar det inte som en anklagelse.
Men du beskriver singelhushåll som ett problem och har använt ganska nedsättande termer som att vi "strävar efter att leda ligan". Det var ditt uttryck.
Och du - och flera andra - hittar massor av kreativa sätt att minska antalet singelhushåll...
Det är möjligt att det inte var så du menade men det ser onekligen ut som om du ser minskat antal singelhushåll som ett mål.
Jo visst är det dyrare att vara ensam om att betala hyran jämfört med om det är två personer.
Och visst finns det ensamstående människor som har svårt att betala sin hyra.
Men det betyder väl inte att ensamstående människor behöver beskrivas som ett problem?
Så kan ni inte kommentera möjligheterna och ev. problem med dessa bostäder?
Jo det är ju det.Att det krävs mellan 3009 och 7597 ködagar för att få kontrakten känns väl lite som ett problem för de som hoppas på en bostad på lite kortare horisont än 8-21 år..
Jag skrev aldrig hur mycket våra föräldrar betalat? :-) den allra största delen har vi sparar ihop själva genom jobb.
Det har jag ingen aning om. Ingen av mina vänner eller bekanta har heller behövt betala hyra, de flesta inte ens för mat etc. Absolut inga höginkomsttagare. Min mamma uppskattade mer att jag städade varje vecka, lagade mat ibland o servade hennes bil o allt sånt. Hon tog hellre betalt på de viset än i rena pengar, förutom matkostnaderna då. Och serva bil på verkstad är ju inte gratis heller, så på så sätt blev de ju win-win för båda!
Köp en trevlig 3a lämplig för två.Att det krävs mellan 3009 och 7597 ködagar för att få kontrakten känns väl lite som ett problem för de som hoppas på en bostad på lite kortare horisont än 8-21 år..
Ettor vid stationen 30 min med tåg till Stockholm C.
900 000
http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?objektID=1530809
Det har stigit i 2 etapper.HERREGUD vad priserna i Hålan har ändrat sig sedan jag flyttade
Hon har råd att bo där - men kanske inte i en så pass stor, central lägenhet.Vad kul för henne!
Samtidigt säger du att hon inte har råd att bo kvar, vilket kanske ger mig lite rätt ändå..?
För att hon föredrar att bo själv. Då är hennes val att byta bostad hellre än att skaffa något slags "sambo" eller inneboende.Varför delar hon inte 3an med någon annan och bor kvar i den?
Köp en trevlig 3a lämplig för två.
http://www.widerlov.se/bostadspresentation/?id=17791
Ja det har man rätt till även om man hyr sin bostad.Men hur funkar det i Sverige - "får" man t.ex. Hyra ut ett sovrum i sin hyresrätt/bostadsrätt/hus?
Nej, det finns ett ganska så högt fribelopp.Blir det extra beskattning på det?
Täcks på vilket vis?Täcks det av vanliga hemförsäkringen eller finns det speciella försäkringar att ta ut?
Jo men då så får hon ju ta den högre kostnaden eller det besväret.För att hon föredrar att bo själv.