Sv: Det här med att sälja på annons.
fick ett spydigt mail från en som var intresserad av att köpa min dressyrhäst när jag sålde den.
Det började med att hon, via mail, kontaktade mig samma dag annonsen kom upp och sa att hon var intresserad, hon verkade verkligen ha ett bra hem att erbjuda hästen, men hon skulle iväg en vecka och kunde inte komma förens efter det och eftersom hon hade så långt att åka ville hon ha en film på hästen för att kolla om det var någon idé för henne att ens komma och provrida (jag hade dock länkat till ett flertal filmer i annonsen, visst, ingen superkvalité på de filmerna kanske, men du såg klart och tydligt hur hästen rörde sig osv), jag lovade dock aldrig att hästen skulle vara kvar när hon varit iväg.
I annonsen skrev jag att hemmet var viktigare än priset (som f.ö. redan var extremt lågt satt för den hästen), med det menade jag väl som så att jag var mer mån om att hästen hade det bra, än att jag tog det pris hästen
egentligen var värd.
Dagen efter jag satte in annonsen kom några och provred, det funkade bra och det visade sig vara dessutom en av Sveriges mer namnkunniga unghästtränare = jag visste att hästen skulle få ett bra och framförallt kunnigt hem. De bestämde sig för att köpa hästen på stående fot och gav mig hälften av köpesumman kontant. När jag sedan mailade tjejen som hört av sig först om att hästen var såld, får jag till svar:
"Så du är ännu en som brydde sig mer om pengarna än hemmet i alla fall", detta efter att jag precis reat ut min häst till en superduktig tränare(?)
Jag svarade argt att hon hade inte med att göra vem jag sålde min häst till och att jag inte heller lovat att hålla den tills hon hade tid att komma och provrida, om hon ens ville det.
Efter det hörde hon inte av sig mer.
Hästen har det iaf bra nu och har kommit en bra bit på vägen i sin utbildning, så jag är övertygad om att jag sålde till rätt person.