Sv: Det här med att sälja häst med 'återköpsrätt'?
Det var nog det här jag reagerade på mest, tror jag, och i kombination med det här
tolkade som att du förväntade dig en försäkrad häst tillbaka. Är lite trött så ber om ursäkt om det var fel
I den allmänna frågan tycker jag att om du inte känner att du kan leva med risken att köparen som du godkänner lever upp till vad de skriver under på, så är det kanske bättre för dig att slakta ut henne. I vilket fall, lycka till
Det är inte 'få hem hux flux' som är problemet, utan hux flux stå med en häst i behov av kostsam vetvård utan en försäkring som ersätter ett dugg.
Det var nog det här jag reagerade på mest, tror jag, och i kombination med det här
Däremot om jag säljer damen, med återköpsklausul, och så en vacker dag, när den än må inträffa, så ringer det och köparen tycker 'jag måste sälja, vill du köpa tillbaka' så ja då kan jag låna om det skulle krävas (från bank eller familjen). Och sen lösa lånet när hon får galoppera på de evigt gröna ängarna (dvs strax efter).
tolkade som att du förväntade dig en försäkrad häst tillbaka. Är lite trött så ber om ursäkt om det var fel
I den allmänna frågan tycker jag att om du inte känner att du kan leva med risken att köparen som du godkänner lever upp till vad de skriver under på, så är det kanske bättre för dig att slakta ut henne. I vilket fall, lycka till