OT Mitt ex blev polisanmäld för någon hade hört våra vinthundar skrika..![]()
Nu blir jag nyfiken, låter verkligen just vinthundar så väldigt? Här måste youtubas!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OT Mitt ex blev polisanmäld för någon hade hört våra vinthundar skrika..![]()
Nu blir jag nyfiken, låter verkligen just vinthundar så väldigt? Här måste youtubas!
Så fantastiskt söt! Ser ut att vara väldigt trevlig också.Världens sämsta bild, kameran på telefonen är lite sur sen den sovit i en snödriva. Särskilt när man zoomar. Men jag hade publik här ikväll när jag mockade och fyllde vatten åt hästarna efter jobbet...
![]()
Lille kissenHen kanske förvånar dig och kommer ända fram till dig snart
Hen ser ju inte rädd ut iallafall.
Är räddare än den ser ut. Men dem blir mer och mer nyfikenhet så ja plötsligt kanske den knallar fram![]()
Kissen börjar bli tuff. Nu har mamma sett den med. Hon hjälper mig ju med hästarna när jag jobbar och så. Och för första gången sen jag började prata om den har hon nu sett den. (Säger en del om hur enormt skygg den varit). Den hade studerat henne noga på säkert avstånd innan den slunkit iväg.
Här på em kom den och fick min mupphund som var ute att gå i spinn och skälla hysteriskt. Fick ta honom i nackskinnet för att få honom talbar. Katten sprang iväg, hunden åkte in. Tre min senare kommer katten igen.
Så, börjar tuffa på sig. Gick ner och gav den mat och sen fodrade hästarna i hagen. När jag kom in satt den med ryggen emot och åt. Kollade in mig en stund och åt sen vidare. Med ryggen emot mig. Visst jag var 10-15 meter bort men aldrig att den skulle vågat vända ryggen åt mig innan. (I början kunde den ju inte ens äta om jag var i stallet, och typ dog mentalt om jag tittade minsta på den. Nu kan jag titta på den när den tittar på mig och prata med den, och den tittar tillbaka och är kvar. )
Så endera gör vi framsteg mot bli tamare eller så arbetar den på den slutliga attacken för att bli av med den grymt irriterande människan som inte bara kan servera maten, hålla käften och gå![]()
Ett alternativ är kanske att prata lite med tjejen vars katt är borta? Uppenbarligen bryr hon sig eftersom hon både chippade och märkte och fortfarande letar och hoppas? Kanske de kan finna varandra. Bara en tanke![]()
Jag har pratat med henne på Facebook. Därför jag vet om att hon sen fyra år saknar en katt osv.
Men så sjukt svårt med svarta katter och identifiera. Men hennes är en svart med lite vita strån på bröstet, är nio år i år om den fortfarande lever, samt är en kastrerad hane som både är öronmärkt och chipmärkt. Den kunde tyvärr även på den tiden den var hemma vara lite skygg mellan varven (och gosig annars). Men har den varit på vift i fyra år är det inte så troligt att det räcker hon kommer hit och ropar för att den ska tycka "matte!" ens om det är den. Däremot bara man kan läsa av chip så får man ju svar om det är den. Vilket vore helt fantastiskt om det var! Men utan den magiska chipläsaren går i dagsläget varken bekräfta eller avfärda tyvärr.
Så är det den löser det här sig ju väldans smidigt. Men är den omärkt är det värre, då är man på noll igen. Och då vore det fint om man hade en plan B som inte innebär släppa ut den i stallet igen. Den klarar ju utan problem en vinter till i stallet, särskilt nu med värmelampa. Men den skulle nog uppskatta ett hem i värme än mer iom så snabbt så mkt mindre rädd och försökt ta sig in bl.a. hos grannen.
En person har erbjudit sig ta in den om den är omärkt men det innebär personens tvättstuga och sådana lösningar känns inte riktigt okej tycker jag?
Jag tror en del av problemet är att kissen är en söt kisse. Om jag lagt bild och skrivit lika om den kolsvarta kissen så är jag inte säker på det varit lika mkt prat om katthem...
Jag bor 6 mil från närmsta stad. 1.5 mil från närmsta samhälle. I övrigt är det byar och enstaka hus och sommarstugor...
Citerar mig själv. Nu är jag säker på det beror på att första katten är en söt misse. Det är inte alls samma tongångar kring den svarta. :/