Sicken liten katt

Sv: Sicken liten katt

Hm, det kanske är så det gått till att den varit nära/i/på en bil eller lastbil! Den hade nämligen en sida av pälsen som verkade "bränd". Morrhåren lite krylliga på den sidan + en mörkare, strävare fläck på sidan. Katten var (och är) dock väldigt glad, social, pigg och trevlig och jag kan lova att den har det VÄLDIGT bra nu!
 
Sv: Sicken liten katt

Läste du inte om den där kissen för några år sen som liftade från Stockholm till Gotland eller vad det var? Den hittade hem tack vare ID-märkningen och matte var väldans glad och väldans konfunderad över sin lilla kisse.
 
Sv: Sicken liten katt

Härligt med en solskenshistoria! :bow:

MissFideli: Ja, det låter väldigt bekant iaf. Tur att det slutade så bra för den!
 
Sv: Sicken liten katt

Mormor träffade ägarn och då hade Tussan fått tre kattungar och får väl antagligen inte gå ut numera. Vi får väl se vad som händer i framtiden...

Vildkatten nere i stallet är i alla fall kvar och ligger på fårskinnsfäll och under värmelampa :)
 
Sv: Sicken liten katt

Lite komiskt...En uppdatering kommer här.

Tussan har återvänt till mina föräldrars gård igen. Ägarn undrade vad dom har för mumsiga möss där.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 733
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 124
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Min ena kisse gav sig i torsdags ut och jagade på grannkatten som tydligen hade smugit sig in på hans revir. Olyckligt nog satte dom...
Svar
2
· Visningar
1 268
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Hej! Jag har lite akut tagit emot en kastrerad hankatt av en kompis vars dotter har blivit allergisk. Han är jättekelig och snäll och...
Svar
6
· Visningar
1 474
Senast: sten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp