Jag har pratat med henne på Facebook. Därför jag vet om att hon sen fyra år saknar en katt osv.
Men så sjukt svårt med svarta katter och identifiera. Men hennes är en svart med lite vita strån på bröstet, är nio år i år om den fortfarande lever, samt är en kastrerad hane som både är öronmärkt och chipmärkt. Den kunde tyvärr även på den tiden den var hemma vara lite skygg mellan varven (och gosig annars). Men har den varit på vift i fyra år är det inte så troligt att det räcker hon kommer hit och ropar för att den ska tycka "matte!" ens om det är den. Däremot bara man kan läsa av chip så får man ju svar om det är den. Vilket vore helt fantastiskt om det var! Men utan den magiska chipläsaren går i dagsläget varken bekräfta eller avfärda tyvärr.
Så är det den löser det här sig ju väldans smidigt. Men är den omärkt är det värre, då är man på noll igen. Och då vore det fint om man hade en plan B som inte innebär släppa ut den i stallet igen. Den klarar ju utan problem en vinter till i stallet, särskilt nu med värmelampa. Men den skulle nog uppskatta ett hem i värme än mer iom så snabbt så mkt mindre rädd och försökt ta sig in bl.a. hos grannen.
En person har erbjudit sig ta in den om den är omärkt men det innebär personens tvättstuga och sådana lösningar känns inte riktigt okej tycker jag?
Jag tänkte mer på att även om det inte är tjejens katt kanske hon vill/kan ta sig an din svarte vän?