Alexandra_W
Trådstartare
Vår förra katt, som hittade på liknande sätt som Lukas, blev vi tvungna att ta till veterinär efter ett par - tre månader när den fortfarande var ganska skygg (gömde sig ute när den blivit skadad). Den tyckte förstås inte alls att det var kul utan skrek. Men det var ingenting mot vad nuvarande katt gör när den åker bil, och den är verkligen inte skygg. Båda katterna har varit tacksamma när de blivit utsläppta. Tror inte att du ska oroa dig för mycket för resan. Den kommer inte att tycka om det, men det går över.
Jag har ju en siamesfarbror som hatar både åka bil, veterinären och att sitta i bur - det brukar ta några dagar men tillslut brukar jag bli förlåten.
Det enda jag eg "bekymrar" mig över är att en upprörd Lukas blir svårare att hantera hos vet för att få lugnande, vilket gör hans erfarenhet sämre. Men ska hämta en tvångsbur hos vet och se om jag kan lirka ner honom i den så får han åka i den. Då kan man även om upprörd snabbt och lätt sedera med minsta möjliga stress (jmf med om i transportbur)
bra kommer det oavsett att gå, förhoppningsvis med minsta möjliga påfrestning med. Största risken är egentligen att han beslutar sig för att vara ute på viktigt uppdrag den dan och inte hemma