Alexandra_W
Trådstartare
Alltså...
Jag har sträckläst hela tråden och jag blir alldeles varm i hjärtat! Vilken underbar liten prins och jag måste nog erkänna att inte heller mina ögon förblev torra av din senaste film.
Han har dessutom en helt enormt vacker teckning på kroppen!!
Men jag tänkte på Teddy... När Lukas kom, så var ju Teddy den som 'bossade' och jag undrar om Lukas är (var)rätt ung? Annars brukar det ju vara av största vikt att hålla revir för fertila hanar i det vilda och främlingar av samma status mottages icke utan protest?
Bara en fundering.![]()
När Lukas kom i oktober så trodde/bedömde jag att han var född på våren, dvs var cirka ett halvår gammal. Det kan dock ha varit för han var så emlig och tunn, men jag tyckte även hur han såg ut i ansiktet osv sa "ungkatt". Jag kan dock ha fel. Och han ser nu lite för vuxen ut för att vara född i våras. Men vi får väl se vad vet gissar.
Lukas är en non-konfrontativ katt. Han slåss inte i onödan. Grannens ena (jag hoppas vid gud det är grannens ena, den är iaf svart och tam) katt kommer tyvärr och äter nu och då. Lukas brukar sitta 5 - 10 m därifrån och titta på. Inte road alls, men inte aggressiv utan mer "Men vaf... Det här är inte rätt. Slaven, ta bort den!". När jag föser iväg den svarta så springer Lukas direkt efter för att se var den tar vägen, och med ganska 'hög' kroppshållning. Sen kan de sitta och titta på varandra länge. INTE psykkrig för ingen av dem hotar/psykat/utmanar. Utan de sitter där som två hjon och väntar på vad den andra ska hitta på. Efter ett tag brukar de gäspa båda två och "nä vad fan, det här känns ju meningslöst, vi skiter i det här nu va".
Så, jag har idag svårt att säga så mycket om hur gammal Lukas kan tänkas vara, och om min inledande gissning stämmer. Men alldeles oavsett tycks han varken vara en väldigt förskrämd katt som springer och gömmer sig, eller nån som slåss.