Du kanske tänker på Zyklene?
Zylkene är det och det finns något annat liknande också som jag köpte inför första bilresan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kanske tänker på Zyklene?
Postafen? Funkar på hundar.
Tänkte fel.Det är mot åksjuka ju. Inte sedering. Så knappast hjälp för Lukas i det här läget
Frågan är om inte en liten bur är bättre för transport? Trånga små, mörka utrymmen ska ju ha lugnande effekt på de flesta djur. När vi fraktade hemlösing till vet för kastrering (som blev avlivning efter den blev sjukt aggressiv) så åkte den i en kaninbur, och de är ju stora, jättejättestora i jämförelse med vanliga reseburar för katt.
Distriktarna kastrerade föräldrarnas hankatt hemma hos dem, det skulle inte kunna vara ett alternativ? Inte lika steril miljö förstås, men för den katten gick allt superbra.
Resa minst 1500 kr. Jag avstår faktiskt gärna. Ni får kalla mig snål.
När jag lasttränade vildkatt hade jag en matskål (för tydlighetens skull) som jag la en godisbit i, ställde vid burdörren, kisse åt och skuttade iväg. En godisbit till, kisse åt, skuttade iväg. etc, etc, etc. (Jag körde med bitar av blötmat, så det gick att göra många gånger.) Så småningom började jag ställa matskålen längre och längre in, och efterhand kunde jag stänga luckan men jag öppnade den alltid igen innan hon egentligen hann reagera (men det var så att jag visste att jag skulle kunna behålla den stängd den dagen det behövdes). Nu har jag en kattbur modell fågelbur (bara galler, väldigt öppen) så den var lätt att gå in i. Men nu, när han kommer så nära, kanske sådan träning kan funka?Lukas vill ha utsikt eller flyktväg. Går inte in ens i sitt boade hus. Han går in i bur och tar mat dock (provat) men reaktionen kommer ju oftast när man stänger.
När jag lasttränade vildkatt hade jag en matskål (för tydlighetens skull) som jag la en godisbit i, ställde vid burdörren, kisse åt och skuttade iväg. En godisbit till, kisse åt, skuttade iväg. etc, etc, etc. (Jag körde med bitar av blötmat, så det gick att göra många gånger.) Så småningom började jag ställa matskålen längre och längre in, och efterhand kunde jag stänga luckan men jag öppnade den alltid igen innan hon egentligen hann reagera (men det var så att jag visste att jag skulle kunna behålla den stängd den dagen det behövdes). Nu har jag en kattbur modell fågelbur (bara galler, väldigt öppen) så den var lätt att gå in i. Men nu, när han kommer så nära, kanske sådan träning kan funka?
Han kommer att bli stressad och rädd vad du än gör. Mitt förslag är nog att försöka få det över med så snart som möjligt. Mata in honom. In i bilen, vet väntar så du inte behöver vänta med andra djur och stressa honom mer. Lugnande spruta så fort som möjligt, av med bollarna, ingen vakna spruta utan låt honom sova tills ni är hemma igen. Ha honom i tvättstugan eller liknande under natten för att hålla koll.
Så fort han verkar pigg nog, släpp ut honom - jag skulle inte mata innan jag släpper ut honom så han är hungrig och inte sticker. Sedan fjäska ordentligt med Dreamies och kyckling och var beredd på dödliga blickar och en annons på Blocket om människa bortskänkes....
Vi håller tummar o tassar!Han har tid precis efter lunch, just för att slippa vänta.
Han kommer dock inte tas in, såvida det nu inte skulle råka vara -25 eller nåt då.
Läs tråden så slipper du fundera.Varför är det så bråttom att kastrera katten?
Varför är det så bråttom att kastrera katten?