"Skaru kolla på de där broddarna länge till eller? Jag börjar bli otålig...."
Jag vet inte om Lukas var rätt namn, det är möjligt Lenin skulle varit bättre ;P
Inte lika kelig imorse, men hela katten har ett helt annat uttryck och beter sig helt annorlunda än för två dagar sen. Kommer mot mig, pysslar med sitt runt mig, hänger mig hasorna osv. Sträcker lojt på sig, sitter och tvättar sig osv - dvs han beter sig som en "vanlig" katt. Och spatserar omkring med svansen i vädret, istället för den mer hukade och flyktberedda.
Nu på kvällen kom han och mötte mig vid dörren, lojt sträckande på sig. Jag fixade mat osv med hästarna och höll på att snubbla över honom mer än en gång. Sen kollade jag broddar på stoet, och han satt och kollade. För att efter en liten stund jama uppfodrande. Sen skulle vi kela, och jisses vad han både spann och pratade. Och pratade. Och pratade. Det var både allmänt småprat, hallå klia mig, klia mer, klia där. Och sen när han var nöjd annan ton i jamandet och "så, ge mig mat nu". Fick fösa bort hans huvud från skålen när jag skulle fylla på (innan har han suttit på sitt säkra ställe 50 cm bort)