Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men sötaste modigaste missen!När jag är där in boxen hör jag plötsligt ett ynkligt jamande. Tittar upp och utanför den öppna boxdörren sitter missen och jamar. Tydligt "hallå du har glömt mig, min mat?"![]()
Du får säga vad du vill, men jag blir mer och mer övertygad om att det är en hon. Söt som socker är hon iaf.![]()
Det är just ansiktet som får mig att tro att hen är en hon!Haha. Teddys jourmatte nyss "Den ser rund o go ut. Det är nog en hane också. Syns på ansiktet"
Så jag tror jag håller mig till hen tills vidare![]()
Det är just ansiktet som får mig att tro att hen är en hon!![]()
Förloraren får betala kastreringen?Jag vet, det som gör det så roligt - kanske skulle ha vadslagning![]()
Perfekt!!Förloraren får betala kastreringen?![]()
Eh. Var kom det ifrån?
Men nej. Och inte Kelloggs, Kalaspuffen eller müsli heller ;P
Hur går det?![]()
Jodå. Hen äter med god aptit och är generellt mer orädd för mig. Däremot är den - har jag märkt - extremt rädd för händer. Bara på håll sträcka fram handen tre cm mot den och den flyr i panik. Så jag tror inte man kommer så mycket längre egentligen. Men den har helt klart adressändrat till stallet och anser sig anställt mig som förste betjänt.
Ett tips är att använda något annat att klappa med och att närma dig med sidan emot henne. Jag har vant vissa med hjälp av flugsmällanDe märker då att det varken gör ont eller är farligt utan ganska trevligt och kan då gå med på att bli klappade efter ett tag
Sedan är det bara så att för vissa tar det väldigt lång tid. De ser inga nytta med beröring utan integrerar på andra sätt. För min vildkatt tog det 9 år innan hon slutade fly när jag nuddade henne och ytterligare ett år senare kunde jag snabbt stryka henne över ryggen. Men att bara gå fram och klappa, dit kom vi aldrig. Däremot hade vi många och långa konversationer och hon ålade då runt på golvet, slängde sig framför mig och pratade och pratade![]()
Det var inte klappa jag skulle. Jag skulle sträcka fram matskålen lite närmare. Som sagt den är enormt rädd för händer/rörelse emot den. Så tror pensel eller flugsmälla skulle få den tro att döden var kommen.
Så fortsätter skjuta skålen lite medan jag tittar bort och sedan gå får vi se. Deb är inte särskilt rädd för mig annars. Jag kan sitta och surfa eller sitta och titta på något annat och den är några dm ifrån. Kommer nu strosande och sträcker sig istället för att fara upp som ett jehu nät den legat och sovit och jag kommer. Men kan inte på 2 M håll skjuta skålen mot den utan att den flyr i panik.
Problematiken är ju att du vid något tillfälle, så snart som möjligt, måste fånga in för att kastrera.Men med tanke på vad du skrivit blir det nog minst trauma med fälla, vet van vid förvildade katter och stygn som man inte måste ta bort. Som sagt, jag skulle nog gjort det så fort som möjligt dels för risk av kattungar (om det nu är en hon) och dels för att kylan gör att den inte lika lätt överger värme och mat!