Det här med att avgöra om en katt är övergiven eller ej...

Saker man kan göra en lördagskväll -

Sitta på stallgolvet och äta grillad kyckling. Och kasta småbitar omkring sig på golvet.

Fullt rimlig sysselsättning...

"Vildkatten" älskar kyckling. Och just nu troligen mig med. Den vågade tillslut norpa från handen med

PS Säg inget till siamesfarbrorn. Då är mina dagar räknade! DS

Sitta på stallgolvet och äta grillad kyckling. Och kasta småbitar omkring sig på golvet.

"Vildkatten" älskar kyckling. Och just nu troligen mig med. Den vågade tillslut norpa från handen med

Men det är ju iallafall ett litet framsteg. :)

:rofl:

Köp lite kyckling även till Farbror? :p

Fruktansvärt gullig kissekatt, men uh, @Alexandra_W han börjar likna en genomklok och lagom tjock katt i sina bästa år ;) Tur att det inte var kattungar utan rikligt med mat som var orsaken till ändrad kroppsform! Hankattskastrering är ju också ett mycket mindre ingrepp. Hälsa Lukas från mig och Nikita.

Dreamies är fö da shit.

Det kan bli en kall vinter, då måste man ha fettreserver... *host*

Jag får eg inte komma närmare nu, men han kommer närmare ja. Och där blev enorm skillnad efter kycklingen och dreamies (jag har gjort det om och om igen senaste dagarna). Och det är ett genombrott.

Planen är fortfarande kastrering i slutet av februari.

Och ja dreamies är verkligen kattknark. Siamesfröken som inte äter något alls förutom kattfoder, eftersom allt annat nog är förgiftat - hon kan förnedra sig till vad som helat för dreamies och slukar dem ;)

Imorse satt Lukas på håll och kollade. Jag prasslade med dreamiespåsen och han kom springande. Stannade en meter från men ;) efteråt när han skulle få mat sprang han med svansen upp till gömstället vid skålen. DET är sällan skådat (därför jag inte sett kön innan, svansen alltid neråt)

Alltså - dreamies :heart:heart säger mina katter.
Mitt problem är att jag inte hittar dom - fick en påse från tomten men nu hittar jag dom ingenstans. Kattupproret kommer snart ske

edit: en enkel googling och problemet är löst

Senast ändrad:
Så planen är att fira med kyckling både nu och då nu då! Om du nu inte kan ge farbror mera kyckling så måste di ju ha nån att äta ihop med.

Alltså - dreamies :heart:heart säger mina katter.
Mitt problem är att jag inte hittar dom - fick en påse från tomten men nu hittar jag dom ingenstans. Kattupproret kommer snart ske

edit: en enkel googling och problemet är löst

ICA, Konsum och de flesta andra mataffärer. Konstigt nog inte hos vissa djuraffärer. :confused:

Ni kan kalla mig kvinnan som kan tala med katter framöver.

Jag ropar (och skakar lite på dreamiespåsen). Lukas kommer. Oavsett var han är. Oavsett var jag är (jag provade stå uppe på trappen vid huset och ropa. Han kom, om än med viss försiktighet på slutet).

Liknande trådar

Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 148
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Mina föräldrar bor ute på landet och har alltid fönstret öppet så deras katter kan gå in och ut som de vill. I alla fall en tidig morgon...
2
Svar
25
· Visningar
2 203
Övr. Katt När vi köpte vår gård för snart två år sedan ingick en liten katt. Hon är gammal - hur gammal är det ingen som vet - men otroligt vaken...
Svar
8
· Visningar
1 477
Senast: Sol
·
Övr. Katt våra katter går ofta ute, med halsband. igår hade dom hittat en kompis - en stor hankatt med såriga öron samt huden bakom öronen. såren...
Svar
7
· Visningar
1 218
Senast: Harvester
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka