Det här med att avgöra om en katt är övergiven eller ej...

@Alexandra_W: Fina kisse :love:

Vad gäller snuvan hade jag haft is i magen. Som du säger skulle en infångning vara ett rejält trauma i det här läget. Vi vill ju alla att det ska sluta bra för kisse men det ska ju ske på kisses villkor.

Du är fantastisk :heart

Det är mycket välkänt att svarta och svartvita katter är de svåraste att omplacera. Kollar man ser man att katthemmet är fulla med svarta och svartvita katter. Och att det är ofta sådana katter dumpas :rage:

Det där förstår inte jag, när jag började titta på omplacering ville jag ABSOLUT ha en svart, grå eller vit! :love:

Hittade mig en silverprins till slut men det allra viktigaste var ju egentligen att det var just en omplacering! :)

Däremot skulle jag absolut inte vilja ha en röd eller "brun brun", "Fux" är bara fint på hästar :o:p

Tycker det ser ut att vara en trevlig liten tjej. Roligt att läsa om framstegen. :)

Jag är ju inte säker på att det är en tjej, men trevlig är den absolut. Verkar inte finnas minsta lilla ont i den. Jag har fäst mig rätt bra vid det lilla livet. Och ingen har hört av sig. Så det är kanske dags att ge den ett namn i julklapp? Ett könsneutralt ;)

Apropå det här med olika kroppstyper. Nikita är alltså lite överviktig, men här är två (fruktansvärt usla) foto av henne uppifrån - hon envisas med att gå medan jag fotar...

20161207_165743_zpsqnom7lwt.jpg

20161207_165828_zpshddmjh8e.jpg

Hon är solid men har getingmidja och ser smalare ut än hon är :D

OBS! Ignorera smutsiga tår! :yuck:

Jag är ju inte säker på att det är en tjej, men trevlig är den absolut. Verkar inte finnas minsta lilla ont i den. Jag har fäst mig rätt bra vid det lilla livet. Och ingen har hört av sig. Så det är kanske dags att ge den ett namn i julklapp? Ett könsneutralt ;)
Fast jag tycker hon ser ut att vara en trevlig tjej. :p

Mitt och exets lilla katt som tyvärr flyttade med honom fick rätt och slätt heta Kissungen, en kissekattunge helt enkelt. :love:

Apropå det här med olika kroppstyper. Nikita är alltså lite överviktig, men här är två (fruktansvärt usla) foto av henne uppifrån - hon envisas med att gå medan jag fotar...

20161207_165743_zpsqnom7lwt.jpg

20161207_165828_zpshddmjh8e.jpg

Hon är solid men har getingmidja och ser smalare ut än hon är :D

OBS! Ignorera smutsiga tår! :yuck:
Förlåt, vad sa du? Jag fastnade på de skitiga tårna och har svårt att se någon katt. :angel:

Jag döpte en hamstertjej till Flo bara för att jag tycker namnet är så fint. Nu är det iof lite klurigt då Floh på tyska är loppa. Nu var det ingen liten loppa utan ett rätt bastant dam. Men så kan man ju leka med svenska namn med tex:

Louis/Louise
Eli/Elli
Michel/Michelle
Noel/Noelle

Sen finns det ju en hög unisexnamn. Eller döp den till Andrea eller Maria och hävda du eller katten har ett förflutet i Italien/Spanien. :p

Helt okej det med! När den nu inte har färgen till att heta Sotis.

Har du hör något mer om Teddy?

Liknande trådar

Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 148
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Mina föräldrar bor ute på landet och har alltid fönstret öppet så deras katter kan gå in och ut som de vill. I alla fall en tidig morgon...
2
Svar
25
· Visningar
2 203
Övr. Katt När vi köpte vår gård för snart två år sedan ingick en liten katt. Hon är gammal - hur gammal är det ingen som vet - men otroligt vaken...
Svar
8
· Visningar
1 477
Senast: Sol
·
Övr. Katt våra katter går ofta ute, med halsband. igår hade dom hittat en kompis - en stor hankatt med såriga öron samt huden bakom öronen. såren...
Svar
7
· Visningar
1 218
Senast: Harvester
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10