Det här med att avgöra om en katt är övergiven eller ej...

Jag tror hundbädd är ett okänt begrepp i kattvärlden. Hundar sover på golvet. Katter i bäddar. Typ ;)

Förmodligen. Det har aldrig varit så innan, hon har ratat alla bäddar och legat i min säng, på en köksstol eller i en fåtölj men nu, med ålderns rätt tar hon sig friheter och hunden kan stå där och tro att han ska få använda bädden. Tur att han är snäll och står och blänger och gnäller lite på henne på sin höjd och att han gillar min säng också :love:

Eh. Vadå när de blir senila? Här gapas det friskt från de maskerade katterna om mat eller vatten skulle vara slut. Tid på dygnet är irrelevant - de anser inte det är deras fel att personalen sover på sin post ;P

Det har jag vant mig med. Det är värre med hanens allmänna klagande
Där jag inte har en aning vad som är fel - och mest troligt inte han heller. DET har blivit värre med åldern (och begynnande senilitet). Idag vrålade han argt på mig i 40 minuter. Fortfarande ingen aning vad han ville. Antagligen inte han heller eftersom han varit tyst och glad sen dess ;)
Ija håller på att uppfostra min blivande sambo.
Vadå sova middag? Hon petar uppfordrande med tassen tills han flyttar armen så hon kan sova i hans armhåla med. häromdagen snodde hon majonnäs från hans macka.
Men där sa jag faktiskt ifrån. Nån måtta får det vara. Han tycker bara hon är rolig han
Vadå bortskämd katt? Förstår inte alls

Om hunden har tur så kan mööööjligen katterna tänka sig att dela med sig. :up:

images

Ja just så!
Så katten kommer fram , så fin liten film har du fångat den på ... helt enkelt såå.

Absolut, spontant på det man ser på klippet så tycker jag hon ser jämnrund ut, men är ju också bara ett kort klipp.

Ja jag tycker inte hen ser ut att ha svalt en boll när jag ser irl. Samtidigt så på håll och i normal rörelse ser hen inte särskilt rund ut utan mest pälsig. Men när man är
Närmare så som på filmen, typ "lönnfet". Men så himla svårt när man inte kan känna och avgöra vad som är päls och ej.

Jag tycker inte det ser ut som en typisk hanne så jag förstår att du är oroad för ev kattungar. Roligt att den har kommit tillbaka, det är så tråkigt när man tar hand om ett djur som sedan försvinner och man inte vet vad som hänt. :(

Min kompis har plötsligt blivit "distans-social", och jag har fått komma aningens närmare.

Min kompis är tjock, men endera ser jag hen sitta, ligga eller slinka iväg med en jäkla fart - så det är helt omöjligt försöka se om den ser ut att vara på tjocken, bara tjock eller bara fluffig :S

Fortfarande inte en människa som hört av sig om den, så verkar inte gå att få kontakt med någon ägare.

Teddy är kastrerad och vacinerad, har huggit jourmatte i handen genom tjocka handskar men accepterar annars livet. Fick ingen öronmärkning då han hade öronskabb och fick behandling mot det istället.

15267652_1149365301826108_8623854345148117101_n.jpg

15241967_1149365325159439_4780665233458251696_n.jpg

Min kompis har plötsligt blivit "distans-social", och jag har fått komma aningens närmare.

Min kompis är tjock, men endera ser jag hen sitta, ligga eller slinka iväg med en jäkla fart - så det är helt omöjligt försöka se om den ser ut att vara på tjocken, bara tjock eller bara fluffig :S

Fortfarande inte en människa som hört av sig om den, så verkar inte gå att få kontakt med någon ägare.

Teddy är kastrerad och vacinerad, har huggit jourmatte i handen genom tjocka handskar men accepterar annars livet. Fick ingen öronmärkning då han hade öronskabb och fick behandling mot det istället.

15267652_1149365301826108_8623854345148117101_n.jpg

15241967_1149365325159439_4780665233458251696_n.jpg
Verkar ha en lugnare utryck i ögonen nu. Ingen jagad utstrålning utan mer "här sitter jag och spanar in mitt rike" blick :)

Jag har förresten haft långa monologer med den om att om den känner för det så är det bara säga till så kan den få bo varmt inomhus bland soffor och mys. Och nogsamt förklarat vad ett inomhusliv innebär för fördelar.
(Jag tror det är bra den hör min röst men ledsnade på att tala om hur söt den var och att nu ska jag mocka lite, nu ska jag bara hämta halm, fin kisse ingen fara, jag ska bara gå lite här, söt kisse - så det var dags att byta samtalsämne).

Den såg ut att eventuellt kunna tänka sig att begrunda erbjudandet men jag kände inte jag nådde riiiktigt ända fram ;)

Liknande trådar

Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 148
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Mina föräldrar bor ute på landet och har alltid fönstret öppet så deras katter kan gå in och ut som de vill. I alla fall en tidig morgon...
2
Svar
25
· Visningar
2 203
Övr. Katt När vi köpte vår gård för snart två år sedan ingick en liten katt. Hon är gammal - hur gammal är det ingen som vet - men otroligt vaken...
Svar
8
· Visningar
1 477
Senast: Sol
·
Övr. Katt våra katter går ofta ute, med halsband. igår hade dom hittat en kompis - en stor hankatt med såriga öron samt huden bakom öronen. såren...
Svar
7
· Visningar
1 218
Senast: Harvester
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10