"Hm, jag har lyckats ganska bra med den här. Tog lite tid innan hon fattade, kanske lite korkad men verkar snäll.""Spanar in min slav"....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Hm, jag har lyckats ganska bra med den här. Tog lite tid innan hon fattade, kanske lite korkad men verkar snäll.""Spanar in min slav"....
Jag tycker inte att hen ser dräktighets tjock ut. Däremot ser hen ut att vara av rundare modell med fluffig päls. Nu kan hen (om det är en hon) såklart vara dräktig ändå men en stor dräktighetsmage brukar synas när de sitter sådär.
Låter betryggande!
Hen får vara rund då, vintern är lång, hen är matglad och det kom ju snyltgäster när jag hade torrfoder ute hela tiden. Så nu ger jag mat (generöst. Host) när jag ser den och att den äter upp.
Och hen var ju smal och full med mask bär hen kom. Så förtjänar vara maskfri och rund nu. Typ![]()
Min svägerskas katt ser ut så. Ser man honom på håll så ser han jättefet ut, men när man väl tar på honom så är där mest bara hud och päls.Låter betryggande!
Hen får vara rund då, vintern är lång, hen är matglad och det kom ju snyltgäster när jag hade torrfoder ute hela tiden. Så nu ger jag mat (generöst. Host) när jag ser den och att den äter upp.
Och hen var ju smal och full med mask bär hen kom. Så förtjänar vara maskfri och rund nu. Typ![]()
Min svägerskas katt ser ut så. Ser man honom på håll så ser han jättefet ut, men när man väl tar på honom så är där mest bara hud och päls.
Misse ser mest bara vinterfodrad ut (som en annan)
![]()
Grannkatten ser ju jättestor ut och har tagit en tupp och en höna för mig och jagar råttor som han festar loss på efteråt. Den kraken vägde under fem kg när jag åkte akut med skrället till Ultuna för tre år sedan efter att han troligen blivit påkörd och var hårsmånen från att stryka med. Hade en tråd om det då.Hade en sån förr med. Såg ut att väga 6 kg och vara en riktigt stadig bit. Blötte man ner pälsen var det en rätt ynklig fyrakilos därunder![]()
Grannkatten ser ju jättestor ut och har tagit en tupp och en höna för mig och jagar råttor som han festar loss på efteråt. Den kraken vägde under fem kg när jag åkte akut med skrället till Ultuna för tre år sedan efter att han troligen blivit påkörd och var hårsmånen från att stryka med. Hade en tråd om det då.
Mina siameser väger nog mer allihopa, stora pojkar, men de ser mycket mindre ut iom att de har så tunn päls. Min första katt vägde 6 kg muskler.![]()
Öh host öh undrar vad Ija väger.Min siamesfarbror är ju ett magert skrälle nuförtiden. Man får vara det om man har njursvikt och skulle varit stendöd för 6 år sen men mår fint idag och psykar vet med det. Men han väger ganska precis 4 kg. Så 4 kg är verkligen ingen maffig katt nej, men päls kan ju luras sjukt mkt.
Nätta siameshonan som man typ kände borde väga 1.5 kg, hon vägde 3.5. Vad nuvarande bastanta och lite trinda siames honan väger vill jag inte veta, vi har kommit överens om att vi inte pratar om det. Men i jmf med att lyfta hanen och lyfta henne är det typ som att lyfta en gräddtetra kontra en mjölktetra
Päls kan ju verkligen luras med (kolla bara på min Soda. En liten nätt katt i en extremt luddig kostym) och jag är så van med korthåriga siameser att allt mer pälsigt ser tjockt ut![]()
Öh host öh undrar vad Ija väger.
Hon är inte tjock men tja...
Sen låter hon som en elefant när hon kör sina race så det där med graciös siames vette sjutton..
Plus att hon ramlar ner från allt möjligt.
Har kattsäkrat lägenheten så gott det går så allt står kvar när hon har sina race.Hon var ju rätt nätt här och låg då på 4 kg ungefär. Men hon kan låta som en elefant ja, men ramlade inte här. Inte välte saker som dottern sin heller :S
Har du provat att leka lite med missen? En mus på väldigt långt snöre kanske? Det brukar ju få den blygaste katt att våga komma fram lite grann. Hon är ju extremt söt!
Busa lite försiktigt med ett höstrå och se om hon är med på noterna![]()
Tänkte se mer om hon följde med blickenSå nära får jag inte vara så då är nog nåt i snöre bättre. Eller kasta ut en leksaksmus och se.