Det här med att avgöra om en katt är övergiven eller ej...

Jag tycker inte att hen ser dräktighets tjock ut. Däremot ser hen ut att vara av rundare modell med fluffig päls. Nu kan hen (om det är en hon) såklart vara dräktig ändå men en stor dräktighetsmage brukar synas när de sitter sådär.

Låter betryggande! :)
Hen får vara rund då, vintern är lång, hen är matglad och det kom ju snyltgäster när jag hade torrfoder ute hela tiden. Så nu ger jag mat (generöst. Host) när jag ser den och att den äter upp.

Och hen var ju smal och full med mask bär hen kom. Så förtjänar vara maskfri och rund nu. Typ ;)

Hen får vara rund då, vintern är lång, hen är matglad och det kom ju snyltgäster när jag hade torrfoder ute hela tiden. Så nu ger jag mat (generöst. Host) när jag ser den och att den äter upp.

Och hen var ju smal och full med mask bär hen kom. Så förtjänar vara maskfri och rund nu. Typ ;)

Ja precis! Jag har en stallkatt som ser ut ungefär som din i kroppen när hon sitter så, också av rund modell och fluffig päls. När man tar på henne så är hon inte tjock utan hon har bara den kroppstypen :)

Min svägerskas katt ser ut så. Ser man honom på håll så ser han jättefet ut, men när man väl tar på honom så är där mest bara hud och päls.

Misse ser mest bara vinterfodrad ut (som en annan :angel:) :laugh:

Hade en sån förr med. Såg ut att väga 6 kg och vara en riktigt stadig bit. Blötte man ner pälsen var det en rätt ynklig fyrakilos därunder ;)
Grannkatten ser ju jättestor ut och har tagit en tupp och en höna för mig och jagar råttor som han festar loss på efteråt. Den kraken vägde under fem kg när jag åkte akut med skrället till Ultuna för tre år sedan efter att han troligen blivit påkörd och var hårsmånen från att stryka med. Hade en tråd om det då.

Mina siameser väger nog mer allihopa, stora pojkar, men de ser mycket mindre ut iom att de har så tunn päls. Min första katt vägde 6 kg muskler. :heart

Grannkatten ser ju jättestor ut och har tagit en tupp och en höna för mig och jagar råttor som han festar loss på efteråt. Den kraken vägde under fem kg när jag åkte akut med skrället till Ultuna för tre år sedan efter att han troligen blivit påkörd och var hårsmånen från att stryka med. Hade en tråd om det då.

Mina siameser väger nog mer allihopa, stora pojkar, men de ser mycket mindre ut iom att de har så tunn päls. Min första katt vägde 6 kg muskler. :heart

Min siamesfarbror är ju ett magert skrälle nuförtiden. Man får vara det om man har njursvikt och skulle varit stendöd för 6 år sen men mår fint idag och psykar vet med det. Men han väger ganska precis 4 kg. Så 4 kg är verkligen ingen maffig katt nej, men päls kan ju luras sjukt mkt.

Nätta siameshonan som man typ kände borde väga 1.5 kg, hon vägde 3.5. Vad nuvarande bastanta och lite trinda siames honan väger vill jag inte veta, vi har kommit överens om att vi inte pratar om det. Men i jmf med att lyfta hanen och lyfta henne är det typ som att lyfta en gräddtetra kontra en mjölktetra ;)

Päls kan ju verkligen luras med (kolla bara på min Soda. En liten nätt katt i en extremt luddig kostym) och jag är så van med korthåriga siameser att allt mer pälsigt ser tjockt ut ;)

Min siamesfarbror är ju ett magert skrälle nuförtiden. Man får vara det om man har njursvikt och skulle varit stendöd för 6 år sen men mår fint idag och psykar vet med det. Men han väger ganska precis 4 kg. Så 4 kg är verkligen ingen maffig katt nej, men päls kan ju luras sjukt mkt.

Nätta siameshonan som man typ kände borde väga 1.5 kg, hon vägde 3.5. Vad nuvarande bastanta och lite trinda siames honan väger vill jag inte veta, vi har kommit överens om att vi inte pratar om det. Men i jmf med att lyfta hanen och lyfta henne är det typ som att lyfta en gräddtetra kontra en mjölktetra ;)

Päls kan ju verkligen luras med (kolla bara på min Soda. En liten nätt katt i en extremt luddig kostym) och jag är så van med korthåriga siameser att allt mer pälsigt ser tjockt ut ;)
Öh host öh undrar vad Ija väger.
Hon är inte tjock men tja...
Sen låter hon som en elefant när hon kör sina race så det där med graciös siames vette sjutton..
Plus att hon ramlar ner från allt möjligt.

Öh host öh undrar vad Ija väger.
Hon är inte tjock men tja...
Sen låter hon som en elefant när hon kör sina race så det där med graciös siames vette sjutton..
Plus att hon ramlar ner från allt möjligt.

Hon var ju rätt nätt här och låg då på 4 kg ungefär. Men hon kan låta som en elefant ja, men ramlade inte här. Inte välte saker som dottern sin heller :S

Burmor brukar beskrivas som en tegelsten insvept i siden och det ligger någonting i det. Nikita som är extremt liten (hon har inte ens ursäkten med siamesens långa ben) väger ändå ca 3.3 - något mer nu :o eftersom hon tyvärr fått lite för mycket torrisar på sista tiden. Trots sin slanka orientaliska look är burmor förvånande tunga och stabila. Hanarna brukar ligga på 4.5 kg och honorna ca ett kilo mindre. Fluffiga 'stora' utekatter eller semi-långhåriga ser större ut just pga pälsen. Med en burma är det, what you see is what you get ;)

7690223016_4550bd3829_o_zpsamwlc12z.jpg

Nikitas mamma:

bb0c8d70-dcec-4d38-8411-575ac13477e4_zpsfwzgf5sz.jpg

Har du provat att leka lite med missen? En mus på väldigt långt snöre kanske? Det brukar ju få den blygaste katt att våga komma fram lite grann. Hon är ju extremt söt!

Har du provat att leka lite med missen? En mus på väldigt långt snöre kanske? Det brukar ju få den blygaste katt att våga komma fram lite grann. Hon är ju extremt söt!

Nej jag har tänkt tanken men tror inte den är redo? Jag tror det den vågar än är det den gör nu - dvs våga betrakta mig från andra ställen än det säkra och att sköta sitt (tvätta sig osv) där. Men jag kan för all del prova! Kattleksaker är ingen brist på i det här hushållet.

Vi bondar litegrann...

Samtliga bilder tagna UTAN zoom (men i vad telefonen anser är för dåligt ljus)

15380455_1160968230665815_5079465377469455116_n.jpg

15542289_1160968243999147_752004281864900319_n.jpg

Lite yoga efter maten...
15356770_1160971803998791_4559401356648845019_n.jpg

Sen vet jag inte vem som blev mest paff, jag eller den, när den gick mot mig. Den kom på vad det höll med om och tog en detour sen dock..
15403704_1160971807332124_6923841931205863175_o.jpg

Detour, och gick och satte sig bakom ryggen på mig. Där satt den kvar fast jag vred på huvudet. När jag vände mig blev det för mycket dock.
15403708_1160971823998789_9162873430361192485_o.jpg

Tyvärr låter den lite snorig/tät i andningen, men då den verkar må fint annars - äter bra, tänkte igår på att den är himla fin och glansig i pälsen nu (mot det matta tufs som först kom hit) och häromdagen nästan busade lite på egen hand, så känner jag inte riktigt att jag kan motivera fånga in den och utsätta den för all den stressen. Risken är stor det är ett virus i alla fall. Svårt säga hur länge den låtit tät, är ju först senaste dagarna vi umgåtts på såpass nära håll att jag kunnat göra sådana saker som höra andning. (Det är alltså bara aningens missljud, inget som hörs på håll, och den tar inte i när den andas eller andas för fort. Men låter lite snuvig helt enkelt)

Liknande trådar

Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 148
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Mina föräldrar bor ute på landet och har alltid fönstret öppet så deras katter kan gå in och ut som de vill. I alla fall en tidig morgon...
2
Svar
25
· Visningar
2 203
Övr. Katt När vi köpte vår gård för snart två år sedan ingick en liten katt. Hon är gammal - hur gammal är det ingen som vet - men otroligt vaken...
Svar
8
· Visningar
1 477
Senast: Sol
·
Övr. Katt våra katter går ofta ute, med halsband. igår hade dom hittat en kompis - en stor hankatt med såriga öron samt huden bakom öronen. såren...
Svar
7
· Visningar
1 218
Senast: Harvester
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10