Det är en blåbärssemla
Nej, nej ... det ar en blabars bulle ... som i och for sig kan smaka gott, men en SEMLA innehaller mandelmassa och gradde. That's it.
Och jag skulle ge en formogenhet om jag kunde kopa en nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är en blåbärssemla
Jag kan skicka en, hur mycket betalar du?Nej, nej ... det ar en blabars bulle ... som i och for sig kan smaka gott, men en SEMLA innehaller mandelmassa och gradde. That's it.
Nej, nej ... det ar en blabars bulle ... som i och for sig kan smaka gott, men en SEMLA innehaller mandelmassa och gradde. That's it.
Höll på att ta fel i affären men såg det i tid, tack och lov.Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
alltså. Här har jag köpt semlor. najs najs najs.
så är det en jävla VANILJSEMLA
Det här inlägget blev ju jätteroligt när tråden blev utbruten.Stör mig på att det står så mycket om semlor i denna tråden, när jag inte har några här att äta.
Jag kan skicka en, hur mycket betalar du?
Om det räcker med att den ser bra ut så kan jag nog fixa det.Om du garanterar att den ser ut som en sadan dar fantastisk skapelse man ser pa battre konditorier i Sverige sa ar den vard sin vikt i guld.
Det är vaniljkräm där vaniljkrämen hör hemma och en riktigt bra semla har riktigt mycket vaniljkrämÄr det liksom vaniljkräm placerat där mandelmassan brukar vara?
Jag går emot strömmen och säger en semla med inget i, dvs bara grädde
Jag tycker att banantråden och den här tråden kan slås ihop, för det ska vara mosad banan istället för mandelmassa
Nu håller tråden på att spåra urJag tycker att banantråden och den här tråden kan slås ihop, för det ska vara mosad banan istället för mandelmassa
Men alltså ... grädde som blir varm av mjölkenHetvägg.
Hetvägg.
Jag gillar egentligen inte vetebröd så värst mycket. Och inte grädde heller så egentligen skulle jag kunna lägga en STOOOOR klump mandelmassa i en tallrik varm mjölk och ha på lite kanel för att uppnå lycka.Jag har svårt att förstå att man vill äta blöt bulle. Samma med folk som doppar sitt fikabröd i kaffe. Det blir ju bara blött och äckligt
Om det räcker med att den ser bra ut så kan jag nog fixa det.