Jag går emot strömmen och säger en semla med inget i, dvs bara gräddeJa, tyvärr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag går emot strömmen och säger en semla med inget i, dvs bara gräddeJa, tyvärr.
På mitt jobb tar folk med sig kaffekoppen in på toa
Jag går emot strömmen och säger en semla med inget i, dvs bara grädde
Själv föredrar jag mina semlor utan spritsad grädde, med bara mandelmassan hoprörd med inkråmet och lite, lite grädde så det blir en smet att fylla bullen med.
Många köpesemlor innehåller aprikoskärnor istället för mandel, dvs det är ingen äkta mandelmassa. Kan det fungera?Vi får inte ha något på jobbet som innehåller nötter, mandel eller sesamfrön. Alltså är traditionella semlor inte okej. Är det någon som har testat att göra "mandelmassa" på solrosfrön, och som kan berätta hur det blev ??
Aprikoskärnor verkar vara MYCKET dyrare än solroskärnor dock (snabbgoogling)?Många köpesemlor innehåller aprikoskärnor istället för mandel, dvs det är ingen äkta mandelmassa. Kan det fungera?
Fyllde på med lite mer text om falsk mandelmassa.Aprikoskärnor verkar vara MYCKET dyrare än solroskärnor dock (snabbgoogling)?
Jo, recepten har jag sett .Fyllde på med lite mer text om falsk mandelmassa.
Vi får inte ha något på jobbet som innehåller nötter, mandel eller sesamfrön. Alltså är traditionella semlor inte okej. Är det någon som har testat att göra "mandelmassa" på solrosfrön, och som kan berätta hur det blev ??
Nä...... Mandelmassa är ju så GOTT !!!
*harkel*
Semla med grädde. Enbart.
Och florsocker såklart.
Är det ens en semla då?Köpte godaste semlan på Maxi. Blåbärsmousse och vaniljkräm
Grädde och mandelmassa kan dö
Är det ens en semla då?
Vad är en semla?
Vad existentiellt det här blev
HÄDELSE!Det är en blåbärssemla
HÄDELSE!