Det här med barn och tomte

Sv: Det här med barn och tomte

Jag har från början sagt till mina barn att tomten inte finns på riktigt, utan att det är en tradition att någon klär ut sig till tomte. Mina barn på 5 och snart 3 tror stenhårt på tomen ändå. Dom tror på troll också, och föresten så har mormor tomtar i trädgården. Renar kan dessutom flyga förklarade min son myndigt för mig, men jag sa att det kan dom inte på riktigt. - Jo mamma det är sant dom kan flyga. :rofl::rofl::rofl: Vad är det för ide att vara ärlig om man inte blir betrodd :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Det här med barn och tomte

Jag kan tillägga att jag inte trodde på tomten när jag var liten, men vi hadde lyckliga jular ändå. Vi hadde utklädd tomte och det var lite sport att lista ut vem det var. Jag ser inte tomten som julens viktigaste punkt. För mig är det viktigare att det är stresigt utan gemenskapen är viktigast. Oftast är det ju inte tomten utan julklapparna barnen väntar på. Vill man ha en symbol för god het så ser jag heldre Jesus som den symbolen. Förvisso så har jag sagt att tomten har funnits, att det var en snäll man som hette Nicholaus som gav barn presenter och sedan har det blivit en tradition att klä ut sig till tomte. Jag tror inte mina barn får en tragisk jul. Tvärtom så är jag lite galen i julen och älskar att pynta och pyssla och baka så det får mina barn vara med och göra. Traditionen hos oss är att barnen ska pynta granen och vara med och skapa julstämningen. Viktigt är att inte stressa, orkar man inte göra jansson så klarar man sig utan, barnen gillar ändå inte jansson.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 427
Senast: Oh_really
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 665
Senast: Badger
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp