Det här med att lägga ut bilder på nätet

Mirre

Trådstartare
På sina barn.
Förstår att man som föräldrar är stolt och vill visa upp sina barn.
Men hur vågar ni lägga ut bilder med tanke på alla pedofiler som härjar på nätet?
Även om det nu är seriösa sidor man lägger dem på.
Man vet ju aldrig vem som tittar. Förstår inte det riktigt
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

Låt inte dem sätta reglerna. Varför ska man styras av ett par sjuka människor?
Jag vet att just nätet är ett ställe där de håller till, men de kan lika gärna sitta på stranden när ditt barn wobblar omkring, eller bo granne med dej och spana in i din trädgård.
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

Visst är det så.
Men ändå, man vet ju ändå aldrig vem som sas snor bilderna och vart dem hamnar då.
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

Men jag förstår inte skillnaden på att dom smygtar kort på ditt barn när ni är på en allmän badstrand och att dom tar kort från nätet?

Vad är skillnaden ?
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

Båda är lika hemskt naturligtvis men lägger man ut på nätet är man ju ändå medveten om att bilderna kan hamna varsomhelst. Dessutom
vet man aldrig om nån dåre lyckas lista ut var bilden är tagen
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

Men jag förstår inte fortfarande..

Vad exakt är det du är rädd för ?

Att någon ska lista ut vart du/ni bor och kidnappa ditt barn?

Eller äcklas du av tanken på att någon "njuter" av att titta på ditt barn?
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

Tanken har slagit mig, så några nakenbilder där de visar snorren lägger jag inte ut, men lite avklädda badbilder finns det.

Sedan känns det lite som att det faktiskt inte är något mina barn lider av. Givetvis skulle jag tycka det var obehagligt om jag visste att någon tittade på mina barn i annat syfte än det som är tänkt. Men jag kan ju aldrig vara säker på, på vilket sätt folk ser på mina barn. Oavsett om de badar nakna på stranden eller hemma i mitt badrum.
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

Jag vägrar låta dessa sjuka perversioner stoppa mig från att visa mitt vackra barn för andra människor. Däremot tänker jag på vad för bilder jag lägger ut, inga stjärtar eller snoppar visas här! Om det sen sitter männsikor bakom nästa skärm och njuter av bilderna på ett annat sätt än jag tänkt mig, det kan jag ju inte styra över, världen skulle allt bli bra tråkig om man lät sig styras av det, eller hur?

sen är det ju som det redan sagts, det kan ju hända att "bussige bosse" på stranden tittar på mitt barn när han springer runt i bara blöjan, och tänder på det..... Det kan jag ju inte helelr hindra.
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

Jag skulle inte vilja att min mamma la ut bilder på mig som bebis :crazy:.
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

jag visar inte så många bilder där jag har mina bilder måste man regga sig som vän för att få se bilderna och jag är noga med att ALDRIG visa dottern med snippa eller rumpan framme.
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

På sina barn.
Förstår att man som föräldrar är stolt och vill visa upp sina barn.
Men hur vågar ni lägga ut bilder med tanke på alla pedofiler som härjar på nätet?
Även om det nu är seriösa sidor man lägger dem på.
Man vet ju aldrig vem som tittar. Förstår inte det riktigt

Som förälder så ska man skydda sitt barn. Men om pedofilen hittar hem till dej genom "nätet" så är han eller hon duktig, eller bor i närheten och känner igen dej och barnen.
Som Calazirya skrev så kan dom ju ta kort på barn varsom helst.
Men ska vara försiktig men inte låta försiktigheten gå till överdrift.
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

Jag håller helt med dej nevin.

Det man inte vet det tar man ingen skada av. Sunt förnuft och normal försiktighet utan att bli hämmad för att det finns folk som är knäppa.
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

Men jag förstår inte skillnaden på att dom smygtar kort på ditt barn när ni är på en allmän badstrand och att dom tar kort från nätet?

Vad är skillnaden ?

*delvis kl*

Fast det är väl lättare att upptäcka om någon står och fotar ens barn på stranden..?

Jag tycker det är så fruktansvärt vidrigt med pedofiler och den dagen jag får barn kommer jag vara mycket försiktig med var jag lägger upp bilder. Att visa vänner och bekanta är väl en sak- men jag vet inte om jag skulle våga lägga upp bilder på allmänna sidor.
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

Jag lägger ut bilder ibland, dock påklädda bilder.

Jag tycker försiktigheten går lite till överdrift ibland och att det är lit pedofilhysteri. Även om någon ser en bild på min 2,5 åring och tycker att han är supersexig känns endå risken minimal att någon skulle hemsöka mig och stjäla honom eller dyl.

Sedan tror jag det är en väldigt liten del perdofiler som faktiskt går till handling. Pedofiler finns i många olika former,alltfrån 25 åriga Pelle som onanerar till 13 åringa tjejer till någon som tittar trånande på barn på internet.

Risken att något skall hända tror jag är mycket större när barnet är i tonåren och går på stan sent på kvällen eller dyl än att någon skall tända på ett litet okänt barn på nätet och sedan vilja kidnappa det.

Jag ser ingen större skillnad på om någon tycker min unge är supersexig på bild mot om han ser honom ute och tycker likadant,skillnaden är att ute är pedofilen mycket närmare än på nätet.

Sedan är jag kanske naiv också.
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

En sådan här tråd har jag också funderat på att starta många ggr!

Fast kanske inte just utifrån en rädsla för pedofiler utan mer som en integritetsfråga. Hur kan man alls vilja lägga ut bilder på sig själv och den egna familjen på nätet eller berätta om jobbiga situationer i sitt privatliv som vem som helst kan läsa? Det som jag har svårast att förstå är just kombinationen, att man skriver om mer eller mindre privata saker om sig själv och sina anhöriga samtidigt som man är långt ifrån anonym genom bilder och annan info. Ibland handlar det ju också om äldre barn, eller t om tonåringar, som kan läsa, som är föremål för diverse trådar. Vet de om att deras psykiska och/eller sociala problem läggs ut för öppen beskådan och diskussion på ett öppet hästforum på nätet och vad tycker de i så fall om det?

Jag förstår verkligen att man ibland behöver lätta sitt hjärta och få stöd från andra, och då är ju nätet ofta ovärderligt, och samtidigt lägga ut bilder på sina nära och kära. Men tänker man efter före vad detta kan leda till? Jag skulle själv t ex mer än gärna vilja visa er alla vilken underbar liten son jag har, men jag kan ju inte vara säker på att HAN skulle uppskatta att jag lade ut bilder på honom på Internet (nu är han bara lite drygt 2 månader ;) men i alla fall - åren går fort och i den sekund jag lägger ut en bild på nätet har jag ju också förlorat kontrollen över den för all framtid).
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

Jag är helt oanonym & lägger ut bilder på min son. MEN jag skulle aldrig lägga ut nakenbilder, det känns som att locka till sig snuskiga & sjuka typer. :mad:
 
Sv: Det här med att lägga ut bilder på nätet

Jag tycker försiktigheten går lite till överdrift ibland och att det är lit pedofilhysteri. Även om någon ser en bild på min 2,5 åring och tycker att han är supersexig känns endå risken minimal att någon skulle hemsöka mig och stjäla honom eller dyl.

Jag drar mig för att lägga ut bilder öppet på nätet på barn öht, mest för att jag tycker att det är en integritetsfråga och barnet har inte gett mig in tillåtelse (eller fattar inte vad det är att ge mig sin tillåtelse).

Nakna bilder skulle jag under inga omständigheter lägga ut. Inte för att jag är rädd att någon ska sno barnet till vit slavhandel (det verkar lite skruvat att på allvar tro något sådant, tycker jag), men för att jag inte vill tillhandahålla bilder för pedofila ändamål + fortfarande barnets integritet i stort.

Vad gäller att någon kan se/fota/whatever barnet tex på stranden, så får det vägas mot andra saker i barnets liv. Jag tror inte att barnet är betjänt av att aldrig få leka i vattnet pga denna rätt lilla risk. Men barnet har ingen behållning av att jag lägger ut bilder på det på nätet.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja. C och SD sa nej till förslaget. V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 579
Senast: MJLee
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 074
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 940
Senast: Lobelia
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • E-coli hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp