Det går bra det här...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!
Arbetsförmedlingen bedömde den 31 oktober 2022 att du inte aktivt har sökt lämpliga arbeten. Det kan
påverka din rätt till arbetslöshetsersättning och om du ansöker om arbetslöshetsersättning kommer vi
därför att informera din a-kassa om det.
Arbetsförmedlingen informerar alltid a-kassan om det har hänt något som kan påverka din
arbetslöshetsersättning. Eftersom det är a-kassan som beslutar om din ersättning ska du vända dig dit om
du har frågor om det här meddelandet eller arbetslöshetsersättningen.
Hälsningar
Arbetsförmedlingen

Innan någon kommer med försvarstal, för arbetsförmedlingen och talar om hur dryg och otrevlig jag är, kommer här ett förtydlligande.

Man ska söka fyra jobb... Men vad räknar de som lämpliga jobb... Jag utbildade mig till fritidspedagog och slutförde utbildningen trots att jag bröt nacken mitt i utbildningen och nog inte är så lämplig att jobba som fritidspedagog, då jag inte kan klättra i träd och hänga med vilda barn på skolgård och i skog och mark.

Därför tycker jag att kontor vore det lämpligaste och då jag har en bra grund från SJ och Tysslingens naturcenter, förstår jag inte vad jag gjort för fel.

Jag har halv sjukersättning sedan 1999 och kan inte jobba mer än 50 %. Det har arbetsförmedlingen god dokumentation om.

Kompis i Ronneby, som har handlare har erbjudit mig timmar som bokföringsassistent redan i somras och det är det jobbet jag skrivit om i rapporteringen på mina sidor på af... Och han säger att de flesta småföretag och småhandlare skriker efter sån hjälp och i och med att det mesta sköts digitalt idag, så skulle jag kunna sitta på Malta, i Grekland eller på Island och sköta mitt jobb i färdiga program.

Kurator sa att jag skulle vänta med att söka för många jobb tills vi haft kontakt med af.

Och jobbcoachgrabben som frågade sin handledare om hjälp i varannan mening, vill ju göra en utredning om min arbetsförmåga... Det finns också tidigare god dokumentation om hos arbetsförmedlingen.

Så vad i helvete är det jag har gjort fel, eller som de inte förstår.

Det står inget i min handlingsplan än, i och med att jag inte haft kontakt förrän förra veckan.

Fel... detta står....

Bifogade filer

• handlingsplan af.webp
    handlingsplan af.webp
    14,8 KB · Visningar: 58
Senast ändrad:
Oj, nu vet jag inte vad jag gjorde... här dök min handlingsplan upp. Jag ska tydligen söka HELTIDSJOBB. Som tidigare nämnts, arbetsförmedlingen har god dokumentation om min bakgrund och mina behov, då mitt trygghetsanställnings, lönebidragsavtal har förnyats vartannat år. Och jag har haft kontakt med min kontakt på arbetsförmedlingen 5-6 gånger per år.

Inriktning på ditt arbetssökande
Yrke för dig
Vi rekommenderar: Kontorist
Varför detta yrke
Antal jobb du ska söka
6-15 stycken per månad
Viktigt om ersättning och att söka jobb
Vår bedömning
Läs mer om bedömningen
Förutsättningar
Är i behov av ett fördjupat samtal för att se över arbetsförmåga.
Arbetsmarknad
Arbetsförmedlingen bedömer att det kommer vara konkurrens om jobben för kontorsassistenter och sekreterare under det närmaste året. Det innebär att personer som har den utbildning eller erfarenhet som krävs kommer ha små till medelstora möjligheter till arbete, men beroende på inriktning inom yrket kan arbetsmarknaden variera. Även på fem års sikt bedömer Arbetsförmedlingen att möjligheterna till arbete för kontorsassistenter och sekreterare kommer vara små till medelstora.
Bedömning
arbetsmarknadsbedömningen är att sökande är i behov av fördjupat samtal för att kartlägga arbetsförmåga så hon kommer närmare arbetsmarknaden.
Geografiskt sökområde: Hallsberg, Örebro, Kumla, Nora
Arbetstid: Heltid

Senast ändrad:
Oj, nu vet jag inte vad jag gjorde... här dök min handlingsplan upp. Jag ska tydligen söka HELTIDSJOBB. Som tidigare nämnts, arbetsförmedlingen har god dokumentation om min bakgrund och mina behov, då mitt trygghetsanställnings, lönebidragsavtal har förnyats vartannat år. Och jag har haft kontakt med min kontakt på arbetsförmedlingen 5-6 gånger per år.

Yrke för dig
Vi rekommenderar: Kontorist
Varför detta yrke
Antal jobb du ska söka
6-15 stycken per månad
Viktigt om ersättning och att söka jobb
Vår bedömning
Läs mer om bedömningen
Förutsättningar
Är i behov av ett fördjupat samtal för att se över arbetsförmåga.
Arbetsmarknad
Arbetsförmedlingen bedömer att det kommer vara konkurrens om jobben för kontorsassistenter och sekreterare under det närmaste året. Det innebär att personer som har den utbildning eller erfarenhet som krävs kommer ha små till medelstora möjligheter till arbete, men beroende på inriktning inom yrket kan arbetsmarknaden variera. Även på fem års sikt bedömer Arbetsförmedlingen att möjligheterna till arbete för kontorsassistenter och sekreterare kommer vara små till medelstora.
Bedömning
arbetsmarknadsbedömningen är att sökande är i behov av fördjupat samtal för att kartlägga arbetsförmåga så hon kommer närmare arbetsmarknaden.
Geografiskt sökområde: Hallsberg, Örebro, Kumla, Nora
Arbetstid: Heltid
Ledsen att du hamnar i kläm i byråkratin. Det är sjukt frustrerande. Hoppas de hör dina poänger och blir ett bättre stöd. Det är ju en ytterst relevant synpunkt att de anger fel arbetsgrad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har ett litet dilemma här nu som det skulle vara bra om ni kloka bukisar kunde ge mig lite input. Jag står mest still och stampar...
2
Svar
21
· Visningar
2 070
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar