Sv: Det fattas 400 hovslagare
kl
Det märks att det är brist på hovslagare. Stått och väntat ett antal gånger på att hovis skulle dyka upp (är några år sedan nu iofs men oroar mig varenda gång det är dags) men h*n har bara struntat i att komma. Med fler utbildade hovisar skulle kanske de vara mer rädda om sina kunder när konkurrensen om kunderna ökar. Som det är nu så vet h*n att om h*n förlorar någon kund här och där så finns det ändå jobb i överflöd.
Där har du helt rätt och det du beskriver gör mig riktigt förbannad,, tyvärr är det ofta så med även andra yrken inom "hantverk"..
Vem fasen har inte fått stå och vänta på både snickare och rörpulare i tid och evighet trots bokad tid långt tillbaka???
Jag va tidigare tävlingsryttare och mer än en gång förbannade mig över veterinärer och hovis som inte kom i tid,, inte ens på rätt vecka eller månad trots förtida bokning.
Jag e dyrare än mina kollegor men min policy är att i det priset så inngår det även att jag innfinner mig på rätt plats i rätt tid utan att kunden ska behöva jaga mig.
Mitt arbets schema tillåter helt enkelt inte att jag inte infinner mig på rätt tid på rätt plats och utför det som tidigare är bokat.
Många ggr får man sura miner från några hästägare i stall man varit på tidigare under dagen som tycker det är #toppen# att det dyker upp en hovis och "bara" vill ha hjälp med ditt å datt (läs tar minst 1/2 timme) trots att dom inte ens har bokat en tid utan försöker åka på en "räkmacka".
När man då hövligt svarar att man tyvärr inte har tid med det eftersom dom inte har bokat det och främst borde ha kontaktat sin egen hovis i stället för att försöka "själa tid" från min bokade kund och detta i slutändan kommer leda till att jag inte kommer kunna komma i tid till min nästa bokade kusnd så blir det sura miner..
Man blir ofta kallad för sur p''t av dessa "paraciter"
Är inte det typiskt "ego tripp" eller har man själv dålig service nivå mot sina stamkunder som vänligt men bestämt avböjer "dropp in service"
Visst ngn gång har man väl sagt efter mkt tjat att du kan dra åt
Kanske inte mest pedagogiskt men när nöden inte har ngn lag så förstår dom i alla fall i detta fall vad man menar..
Inte fasen ska vi behöva ha utbildning i spykologi åxo i vårat yrke även om vi i bland även konfronteras av deras kundkrets eller??