Det där med namn på travare..

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Emmiz87
  • Startdatum Startdatum
Sv: Det där med namn på travare..

vi har ju "inte illa" som startar på lördag
Sen har vi ett föl som heter "du o ja alfred"

Annars finns det en i grannbyn som döper sina så det blir knepigt när man frågar vad de heter...några ex. "ingen aning" "som du" "minnsint" "assint" (rättviksmål för ingenting) :laugh:

Ja det är alltid trevligt :) hon fick iaf ta borts för hennes tänder börja krångla så hon gick ner i vikt jätte fort sommaren 07, men hon var ju endå 20 år.

*kl*

Jag har alltid undrat hur man tänkte när man döpte "mitt" varmblod till . Förvisso var han ju fux...
För några år sen var det omöjligt att söka på hans namn på atg, "namnet för kort". :D

Kommer från Grahns i Rimbo om det är någon som känner igen hästen. Mamma: Cat, Pappa: Buckfinder

kl

Vi kan ju börja med min egen... Ejan Kolifejan, många som skrattar när man nämner hela hennes namn, veterinärer, folk på tävlingsbanor osv.... :angel:
Hennes halvsyrra har nästan lika vackert namn, Emma Kolifejan, nästan ännu fulare tycker jag, fastän det inte rimmar så som Ejan Kolifejan.... :p

Undrar vad det där "Kolifejan" kommer ifrån!!!

kl

Vi kan ju börja med min egen... Ejan Kolifejan, många som skrattar när man nämner hela hennes namn, veterinärer, folk på tävlingsbanor osv.... :angel:
Hennes halvsyrra har nästan lika vackert namn, Emma Kolifejan, nästan ännu fulare tycker jag, fastän det inte rimmar så som Ejan Kolifejan.... :p

Undrar vad det där "Kolifejan" kommer ifrån!!!

Hehe .. Kål i fejjan :D Kanske har något med kol eller kål att göra vad vet jag? :p

*kl*

Jag har alltid undrat hur man tänkte när man döpte "mitt" varmblod till . Förvisso var han ju fux...
För några år sen var det omöjligt att söka på hans namn på atg, "namnet för kort". :D

Kommer från Grahns i Rimbo om det är någon som känner igen hästen. Mamma: Cat, Pappa: Buckfinder

Jag kan nog svara på det, Väsby Stuteri ligger just i Rö :) De döpte alla sina till korta namn i princip, ex Smile, Smart mfl.

Senast ändrad:

min kompis har varmblod hon heter Yamanys Pandora efter hennes mamma Yamanys Lorina, Pandoras föl heter Pavona star och pavonas kusin Just a melody :)

Hehe .. Kål i fejjan :D Kanske har något med kol eller kål att göra vad vet jag? :p

hahahaha jo kankse det, jag har ialalfall ingen aning, blev så jävla nyfiken nu när jag kom och tänka på det så jag mejlade hennes förra ägare och fråga vad namnen kommer ifrån så hoppas på svar :angel::p

hahahaha jo kankse det, jag har ialalfall ingen aning, blev så jävla nyfiken nu när jag kom och tänka på det så jag mejlade hennes förra ägare och fråga vad namnen kommer ifrån så hoppas på svar :angel::p

Nu har jag fått svar!!! HAHAHAHA
Anledningen till att min häst heter som hon gör, EJAN KOLIFEJAN är antagligen för att uppfödarens sambo/fru hade det namnet som smeknamn, enligt hennes förra ägare:rofl:

Jag kan nog svara på det, Väsby Stuteri ligger just i Rö :) De döpte alla sina till korta namn i princip, ex Smile, Smart mfl.

Jaha! Tack. Jag hade väl hoppats på något lite mer fantasifull, typ att han rörde sig som ett rö för vinden eller nåt... :D

vi har ju "inte illa" som startar på lördag
Sen har vi ett föl som heter "du o ja alfred"

Annars finns det en i grannbyn som döper sina så det blir knepigt när man frågar vad de heter...några ex. "ingen aning" "som du" "minnsint" "assint" (rättviksmål för ingenting) :laugh:

Vem är uppfödare till Inte Illa?

Alla Agobra hästarna heter så för att det är Arboga baklänges,stuteriet låg där...

Sen hittade jag en annons igår å då hette den ena Quta Undan

Ett hästnamn som vi i familjen alltid har skämtat om när det har dykt upp i startlistorna är Traveller (Trav-Eller) ;)

Eller varför inte Rackarns Mardröm :crazy:... Är dock en mkt trevlig häst!

På 90-talet fanns det en travhäst som hette Bosse Trädfällare. Det fanns även en man som kallades så.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 871
Senast: Otherside
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: Lavinia
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
3 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat