Det där med namn på travare..

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Emmiz87
  • Startdatum Startdatum
Sv: Det där med namn på travare..

Min syrra hade en arab som hette Happy Meal :D
Min numer döda travhäst hette Kung Nisse , döpt efter ishockeyspelaren Nisse Nilsson i Färjestad (länge sen han spelade nu , tror han är närmare pensionsåldern??) . Nisse (hästen) ägdes av Ulf Sterner bla som är hockypolare med NN.
Så har jag fått det berättat för mig iaf

jag har haft en på foder som hette camilla spring var senare och provred en erik gallant.
kompisarna sa jämt att jag skulle ta föl på dessa och döpa det till siv kliv.. lite kul tyckte jag

Du menar inte att hon hete Camilla Springer? För jag hade Camilla hennes sista 3 år, hon togs bort sommaren 2007....

Vi hade ett kallblod som hette Wingla :p
Sen var hon väl inget vidare till travare heller, men fantastiskt snäll.. :P Haha!!

ok, det kan jag ta reda på då jag känner Uffe Sterner väl :D

Ja gör gärna det! Hästen hette Smizz Speedy som föl och var uppfödd hos Olofsson i Stånga på Gotland. Jag hade jättekul med Nisse som var superrolig att köra och blev en finfin dressyrhäst också :D
Fick ta bort honom januari i år.

semester093.jpg

Jag hade en som hette Smiss King Action från samma uppfödare...( som konvalecent) nu har vi en tvååring som är uppfödd av Olofsson i Stånga ( men han heter Knighthood)

Jag vet inte hur mycket infödd smålänning man måste vara för att läsa ut vad dessa heter egentligen...
Jag skriver facit med vit text efter resp namn, gissa först markera sen... :D
Fanäni (på svenska - Var fan är ni?)
Deädragian (på svenska - Det är drag i han)
Kanditama (på svenska - Kan de ta mig?)

enligt han som ägde henne hette hon camilla spring och jag hade hyenne bara en kort period. Då stod hon en hästhandlare utanför trollhättan .. kan det va hon

Fanäni (på svenska - Var fan är ni?)
Deädragian (på svenska - Det är drag i han)
Kanditama (på svenska - Kan de ta mig?)

Hahaha som Enjoyable säger så är Kanditama min pålle och de resterande två är hans bröder :D Tycker inte hans namn är så konstigt, finns värre :p
Hans namn är ju inte svårt att uttala inte heller Fanäni, men Deädragian är ju desto svårare.
Kanditama är ju inget jag säger i vardagen utan han kallas för Kadde ^^
Kul att han blev nämd som häst med konstigt namn, haha:D

Ja det måste vara hon, men hon heter iaf Camilla Springer :) Hon hade ganska stort huvud ;)

Min kompis hade en som hette Rapparen :d Men han kom aldrig till start och har nu kilat över till de gröna ängarna.

Men jag tycker namnet är lite udda!!

ja det kan ju inte vara nån annan. lite kulit sammanträffande .. alltid kul när man får veta vad som hänt hästar man kännt.. :)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 871
Senast: Otherside
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: Lavinia
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
3 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka