Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man bara ska gå efter hur långt det blir med två efternamn, vilket flera har kommenterat, så har jag ett förnamn på 4 bokstäver, mitt tidigare efternamn (flicknamn) är 7 bokstäver och mormors flicknamn är 6 bokstäver. Så just det känns som ett mindre problem.
Jag har en svensk mamma och svensk pappa som var gifta när jag föddes och jag döptes till ett danskt tilltalsnamn och min pappas danska efternamn. Välkända inga konstiga danska namn. Född och uppvuxen i Sverige dock så gissa OM jag blev mobbad. Men jag bytte förnamn till mitt svenska när jag var 12 och skulle börja sjunde klass och la då också till mitt svenska efternamn så jag fick det danska som mellannamn, och ett svenskt tilltalsnamn. Jag hade inte hjärta att ta bort det danska helt, pappa tyckte om det. Nu är båda som sagt efternamn, för att båda namnen är jag, båda speglar min identitet.Jag tycker det räcker med ett efternamn.
*duckar* Tycker två efternamn mest speglar föräldrar som inte kan enas om ett. Eller vi giftemål kan jag inte ens svara för varför man vill behålla sitt gamla och lägga till ett nytt.
Nä, jag gillar ett efternamn.