Jo om det funkar så är det ju bra. Men inte om det ska bli någon form av hetsjakt som en del beskrivit det som.Förskolan är bra för barnen i rimlig utsträckning, det är heller inte så många som har privilegiet att inte behöva tillgång till förskola för att klara sin ekonomi.
Den allmänna tillgången till förskola har varit en av våra allra viktigaste jämställdhetsreformer.
Tänker att barn är lite som med hästar. Det är svårt att förutse exakt på minuten det kan ta att genomföra vad det nu gäller. Tex har jag varit med om ägare som kommit försent typ 10 minuter och skickat sms och ringt och varit närmast förtvivlade över att vara sena 10 minuter.
Andas säger jag! Jag fattar att saker kan hända på vägen. Hästen kanske krånglade vid lastningen just den dagen fast det brukar gå smidigt 90 % av gångerna.
Oftast är det ju tvärtom. Ekipaget står redo långt innan jag skälv är redo och jag blir lite stressad istället och tänker att jäklar nu är jag sen fast jag inte ens är det
Men sen finns det ju personer som satt det i system att komma sent och där har jag tillslut sagt till. Tex en ägare som sätter i system att komma ca en kvart innan kvällsfodringen och bara MÅSTE göra tusen saker med sin häst när alla andra redan gått hem och man själv bara vill gå in. Där måste man säga till för sådana människor tar tillslut musten ur en