Dessert med minsta möjliga ansträngning

Klings frysta Dinetårta! :d

Glass och maränger, färdig kolasås, bär?

Fryst färdig kladdkaka och hallon.

Glasstårta, sån där som ser ut som Budapestlängd?

Finns ju färdiga portionsförpackningar vid mejeridisken med citronpannacotta. :d

Päronhalvor finns på burk, lägg en after eight På och mikra, servera med glass.

Citronfromage finns på pulver, vispa bara ner pulvret i mjölk (?), med sked typ.

Ica iaf har en färdig (fryst) smulpaj jag gillar.

Ostar? Med marmelader och kex?
 
Kanske för krångligt för den här gången eftersom du måste göra lite själv, men min favorit bland enkla efterätter är chokladbananer. Skär ett längsgående snitt i varje banan, tryck i choklad, slå in i folie och in i ugnen -> klart!
 
Jag har hyrt en lägenhet via Airbnb tillsammans med några vänner. Jag ska servera middag till sällskapet men har fastnat på efterrätt. Jag behöver hitta en färdig efterrätt eller en som är enkel att röra ihop då lägenheten inte är särskilt välutrustad när det gäller köksredskap. Jag kommer inte heller att ha så gott om tid heller.

Så, hit med förslag på GODA färdiga efterrätter alt något som är enkelt att sno ihop!
Det är sommar. Hur svårt kan det vara? Jordgubbar och grädde/glass. Oslagbart.
 
Jag tittade alltid längtansfullt på den i glasdisken i förbutiken i mataffären... Något av det första jag köpte när jag började högstadiet och själv kunde gå till affären och handla när vi hade håltimme 😅
Har hänt en och annan gång att jag köpt sån för att unna mig helt i min ensamhet 😅 nu har det dock längesen, önskar den fanns i mindre storlek, typ 4 portioner 😅
 
Kladdkaka i micron.2ägg,1,5dl socker,1,5dl vetemjöl. 2msk smör(inte nödvändigt). Blanda och häll i smord keramik form, lägg i bär eller frukt. Micra 2-4min ta ut ock kolla när den är lite krämig i mitten är den klar. God ljummen med glass eller vaniljsås. Går även göra i vanlig ugn.
 
Jag tackar härmed för alla svar, nu har jag massor av alternativ. Det var väldigt intressant att se hur ni tolkade "minsta möjliga ansträngning" :D

Jag kommer att köpa något som är helt färdigt, typ en tårta eller de där fontdants. Snoppa jordgubbar - nix, dessutom ligger det lite längre fram i tiden så möjligtvis hallon till. Kommer att lägga lite mer krut på varmrätten, dock.

Jag sparar alla förslag, det kommer väl någon gång med mer tid 😀
 
Jag hade ju tyckt en låda baklava från Lidl eller kanelbullar från Findus hade varit tillräckligt gott till kaffet (förutom redan nämnda franska chokladtårta 🤣), en efterrätt behöver inte vara hembakt eller komplicerad för att det ska vara gott :)
 

Liknande trådar

Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
53 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp