Dessert med minsta möjliga ansträngning

Ja, det måste vara färdigt. Finns inte tid eller köksutrustning; hinner inte stå och snoppa jordgubbar t ex (har två andra rätter att tänka på).
 
Glass räcker långt. T ex de som är lite "snyggare" direkt i lådan. Lidl och t ex GB har. Köp kanske två olika smaker? Kanske kex eller rullrån till. Glasstårta typ Vienetta är ett annat förslag. Vill du lyxa till det kan du komplettera med extra sås eller strössel.
1721497099789.png
 
Jag har hyrt en lägenhet via Airbnb tillsammans med några vänner. Jag ska servera middag till sällskapet men har fastnat på efterrätt. Jag behöver hitta en färdig efterrätt eller en som är enkel att röra ihop då lägenheten inte är särskilt välutrustad när det gäller köksredskap. Jag kommer inte heller att ha så gott om tid heller.

Så, hit med förslag på GODA färdiga efterrätter alt något som är enkelt att sno ihop!

Brukar i någorlunda lite större välsorterade livsmedelsbutiker finnas en kyldisk med färska tårtbitar i förpackning och även andra efterrätter typ mousser, chokladbakelser och liknande. Det är gott och bara att sätta fram på en tallrik så har du någon livsmedelsbutik i närheten som inte är jätteliten så slår jag ett slag för det.
 
Senast ändrad:
Chokladpudding gillar jag inte, tyvärr. :crazy: Dessutom är vispgrädde för krångligt (ingen elvisp)
Att vispa grädde med handvisp tar bara snäppet längre tid än med elvisp, så det behöver du nog inte utesluta (om inte det är så att handvisp också saknas).

(Brukar aldrig orka ta fram elvispen ur skåpet och vispdelarna ur kökslådan eftersom momentet att ta fram den överskrider tidsvinsten med att använda den.)
 
2 ingredienser; mogen vattenmelon och lime.
Ringla limen ovanpå skivorna/klyftorna.
Klart! :)
Smakade detta nyss och det var jättegott.

Att notera; om man sedan vill dricka upp allt det blöta som blir kvar så tänk på att det är limestarkt... det upptäckte sambon...:angel1:

Gästerna kan ju sysselsättas att själva skära upp skivor av melonen och pressa limen. Kan ju bli både roligt och ...blött.
 

Bifogade filer

  • Melon o lime.jpg
    Melon o lime.jpg
    383,9 KB · Visningar: 14
Jag har hyrt en lägenhet via Airbnb tillsammans med några vänner. Jag ska servera middag till sällskapet men har fastnat på efterrätt. Jag behöver hitta en färdig efterrätt eller en som är enkel att röra ihop då lägenheten inte är särskilt välutrustad när det gäller köksredskap. Jag kommer inte heller att ha så gott om tid heller.

Så, hit med förslag på GODA färdiga efterrätter alt något som är enkelt att sno ihop!
Jordgubbar, maränger, lemon curd (färdigköpt på burk) och vaniljglass/vispad grädde. Varva i en skål som marängsviss.
 
Instämmer att Delicatos franska chokladtårta är underbar!

Om du ändå vill göra något busenkelt själv är det bara att koka upp vispgrädde (ovispad alltså) med gelésocker, hälla upp i glas och ställa in i kylen i några timmar och vips så har du hemmagjord panna cotta. Äts med fördel tillsammans med t.ex. hallon och blåbär.
 
Har du en liten gasbrännare du kan ta med dig, tycker jag att dessa är toppen som färdig efterrätt, men som ändå känns lite lyxig!

De finns på Lidl och kommer i små glas-skålar. I locket finns en liten påse med typ rörsocker/karamellgrej som du strösslar på puddingen, sen bränner du med gasbrännaren typ 10-20 sek på varje innan du serverar så smälter sockret till ett knäckigt, hårt skal överst ☺️

1000029079.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
53 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp