Sv: Dessa skiftarbetstider...
Vissa verkar inte tänka på/ha förståelse för att alla människor inte funkar till 100% på skiftjobb. Ts dotter sommarjobbar (=har inte jobbat så länge, antar jag) och då är det självklart jobbigare än för äldre personer som jobbat flera år. Plus att om hon har ett fysiskt tungt arbete så kan det ta minst ett par månader innan man är stark nog att inte bli trött av det.
Är ju skillnad på jobb och jobb liksom.
Plus att vissa behöver mer sömn än andra!
TS: Jag jobbar ungefär samma tider ( 06.30-14.00 , 13.50-23.30) och det funkar alldeles utmärkt om man bara planerar lite. Själv brukar sova lite i omgångar, men med lite bättre disciplin kan man väl sova längre nätter (Jag går och lägger mig sent.)
Vid morgonveckorna är det alldeles lagom att rida vid 19-20. De (få!) riktigt varma dagarna kan man ju hålla sig i skogen eller ta långa skrittpromenader istället för att hårdköra. Vet man att man behöver mer sömn så kan man ta sig en tupplur direkt efter jobbet/innan man rider.
Kvällsveckorna får man gå och lägga sig så fort som möjligt, sen är det bara att gå upp när man känner för det. Innan 10 är det sällan så stekande hett att man inte kan rida ett normalhårt pass. Sen har man ett par timmar på sig innan man jobbar.
Skift är egentligen det bästa som finns när det gäller jobb och häst, för man kan rida året runt utan att tvingas rida i mörkret!