Dessa skiftarbetstider...

Sv: Dessa skiftarbetstider...

Hon har väl veckor lediga också eller är det bara tvåskift?

Jag har jobbat både 4-skift och 5-skift och det är det bästa man kan göra om man har häst tycker jag.
Men då har vi ju 4-7 lediga dagar mellan skiften också förstås.... det kanske är skillnaden?

Jag jobbar tex:

Måndag: 16-24
Tisdag: 16-24
Onsdag: 16-24
Torsdag: Ledig
Fredag: 16-24
Lördag: 16-24
Söndag: 08-16

Veckan efter:

Måndag: Ledig
Tisdag: 08-16
Onsdag: 08-16
Torsdag: 08-16
Fredag: 08-16
Lördag: Ledig
Söndag: Ledig

Sen börjar det om med kvällsveckan igen,kör alltså varannan vecka hela tiden så här,det enda som ändras är att jobbhelgen byts kvälls och dags passerna,tex ena kvällsveckan jobbar jag kväll på Lördag,dag på Söndag,nästa gång jag kommer till min kvällsvecka jobbar jag dag på Lördag,och kväll på söndag.

Jag tycker att jag har mycket tid över,och det är ju helt underbart att kunna tex ta emot hovslagare utan problem mitt på dagen. På vintern så kan jag rida i ljuset varannan vecka,det är värt mycket det!

*KL*

Jag har jobbat skift i många år och skulle INTE vilja byta till dagtid. Man får ju mycket mer fritid av att skifta!

Jag jobbar 2 skift: Ena veckan börjar jag kl 06 00-14 00 och andra veckan börjar jag 14 00 - 23 00.

Den vecka jag jobbar förm rider jag på efterm och tvärtom. Inget konstigt med det!

Vissa verkar inte tänka på/ha förståelse för att alla människor inte funkar till 100% på skiftjobb. Ts dotter sommarjobbar (=har inte jobbat så länge, antar jag) och då är det självklart jobbigare än för äldre personer som jobbat flera år. Plus att om hon har ett fysiskt tungt arbete så kan det ta minst ett par månader innan man är stark nog att inte bli trött av det.
Är ju skillnad på jobb och jobb liksom.
Plus att vissa behöver mer sömn än andra!

TS: Jag jobbar ungefär samma tider ( 06.30-14.00 , 13.50-23.30) och det funkar alldeles utmärkt om man bara planerar lite. Själv brukar sova lite i omgångar, men med lite bättre disciplin kan man väl sova längre nätter (Jag går och lägger mig sent.) :p

Vid morgonveckorna är det alldeles lagom att rida vid 19-20. De (få!) riktigt varma dagarna kan man ju hålla sig i skogen eller ta långa skrittpromenader istället för att hårdköra. Vet man att man behöver mer sömn så kan man ta sig en tupplur direkt efter jobbet/innan man rider.

Kvällsveckorna får man gå och lägga sig så fort som möjligt, sen är det bara att gå upp när man känner för det. Innan 10 är det sällan så stekande hett att man inte kan rida ett normalhårt pass. Sen har man ett par timmar på sig innan man jobbar.

Skift är egentligen det bästa som finns när det gäller jobb och häst, för man kan rida året runt utan att tvingas rida i mörkret! :)

Tack alla ni som svarat å berättat om hur ni jobbar, ang skifttider å hur ni löser detta.

Dottern har nu jobbat ett tag och börjar komma in i rutinerna. Lättare att komma upp på morgon, lägga sig i tid efter em-passet.

Har man inte jobbat på ett tag visar det ju sig genom att man är trött tex, inte jobbat skift

Tack igen, ni som gav tips och hade förståelse till en dotter som inte jobbat på ett tag eller skift tidigare..

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 608
Senast: Whoever
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 476
Senast: Blyger
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 712
Senast: Karamello30
·
Kropp & Själ Lite konstig rubrik, men går det att ”träna” så att man blir riktigt rejält trött utan att träna? Bakgrund: För ca 2,5 år sedan var jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 063
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka