Dessa jäkla människor

Sv: Dessa jäkla människor

Just det är det jag tänker på när jag tänker på rökning o hästar. Stallet o hö o annat brännbart... det behövs inte mycket för att ett helt stall ska gå upp i lågor o det är INTE kul. Morfar fick hela sin fårflock innebränd pga rökande snorungar så jag är kraftigt MOT rökning i stallmiljöer...

Där har vi en anledning till..

*kl*
Hua, jag är en urusel hästmänniska..
Jag röker när jag rider och kör ibland och jag har alltid ett spö i handen oxå, dessutom brukar vi sjung högt på våra ridturer och vi sjunger inte bra heller..
Har ridbyxor och en liten sadel... :eek:
Dessutom har jag bomull i öronen på min häst o min kompis häst har tungband på sin... Anser dock att hon är sämre hästmänniska eftersom hon sjunger illa och har inget i öronen på sin häst?? :devil:

Rökning i stall är dock inte accepterat pga av brandrisk..
Dock anser jag att hästar inte verkar tycka illa om ciggarett rök, med tanke på att jag under en hel sommar dagligen fikade mitt i hagen (fika=kaffe o cigg) med en flock hästar som gärna satt i knä om de fick... :angel:

Amen skärp dej.
Nog finns det viktigare saker att lägga energi på ?
Jag skiter iallafall fullständigt om någon röker ( utomhus ) i närheten av en häst, allså tror du verkligen hästen bryr sig ?
Det är betydigt elakare att tex käka en morot
i närheten av en häst.:rofl: om den inte får smaka.

Sluta häxförfölja alla stackars rökare, fan va löjligt det är.

Mvh, Paulina som RÖKER när jag känner för det... HA HA

HAHAHHA:bow::bow::bow::bow: håller med dej till fullo där:rofl:;)

Tycker att det är bättre att röka vid hästen än att ha ett ridspö i näven , det ser fördjävligt ut ! varför inte ett basebollträ ?

HAHAHHA ja läger mej inte änns i tråden, de finns så många som redan fixar de mkt bättre än mej HAHHA:bow::bow: fast ja håller verkligen me dej de ser förjävligt ut xD

Måste bara få säga att jag ofta får mig ett gott skratt när jag läser dina inlägg:). Dom är så träff säkra!

Sen håller jag även med dig i det du skriver här:)

MVH Russin som slutade röka i mars men innan det kunde röka vid ridning....

Vem är du till och bestämma om vad man får ha synpunkter på?
Om Bill har bestämt att du inte ska ha synpunkter på rökning i samband med hästar , då ska du inte ha det!!! Det är bara att rätta sej efter det, och inte käbbla emot! Å hör sen! Nu får det vara nog om detta! Skärpning Orvar! :rofl: Ett dubbelt FY!

jag röker kring mina hästar (inte innomhus) men när ja rider å när ja kör å skiter fullständigt i va andra tycker om de :devil:, å inte bryr sig mina hästar om rök heller vi brukar grilla i närheten av hagen å då står dom å hänger mitt i värsta grillröken å hoppas på nåt gott dom oxå. å ja röker bland folk på stan oxå å förut när de va tillåtet på krogen rökte ja där oxå, så helt enkelt ja röker när ja blir röksugen

Men TS...det verka finnas inlägg du inte kan svara på!?:p
Jag förstår ju självklart varför...

Visst, jag tycker också att det ser illa ut när folk står och röker med en häst brevid sig. Och visst, hästar påstås ju vara känsligare för röken än vi, så skulle jag nån gång börja röka skulle jag aldrig röka i närheten av en häst.

MEN jag tycker att det finns så mycket annat som är värre.
Ryttare som sågar sin häst i munnen, samtidigt som de med jämna mellanrum ger den ett rapp med pisken för att den ska kröka på nacken så de kan visa sig duktiga för sina okunniga vänner.
Folk som flängrider 2-3 gånger i veckan och låter hästen stå övriga dagar.
Folk som ger otydliga eller felaktiga hjälper och sedan sliter i hästen eller piskar den för att de är för korkade eller för stolta för att erkänna att felet var deras eget.
Listan kan göras hur lång som helst. Det är saker som irriterar mig, skulle själv aldrig lägga energi på att reta mig på en rökare, men vi lägger alla vår egen ribba för vad vi kan tolerera.

Och visst är det bra att diskussionen om var man får och bör röka förs. Vet vissa rökare som skriker mobbing så fort någon vågar vidröra frågan, men faktum är att för t.ex. en astmatiker är det väldigt relevant och jag anser själv, precis som en annan person skrev tidigare, att rökare måste respektera att vi ickerökare inte vill eller ska behöva utsättas för dessa gifter. Rökaren måste anpassa sig till resten av världen, inte tvärt om. På samma sätt bör vi som rider respektera att alla inte vill utsättas för vår lukt och de allergener vi bär på. Tycker att det ser illa ut när folk går i mataffärer med ridkläder på, för att inte tala om vad jag tycker om dessa medelålders tanter (inga fördomar här inte...:)) som badar i parfym och sedan sätter sig brevid mig på bussen....

Oj, det blev visst ett långt svar på en enkel fråga, men om du läser detta har det helt klart varit tillräckligt intressant för att du ska orka läsa klart:)

Och tänk alla dessa skitiga karlar i arbetskläder, med händer som är svarta av dagens arbete, som går och plockar lösgodis med händerna
Urk.

Och tänk alla dessa skitiga karlar i arbetskläder, med händer som är svarta av dagens arbete, som går och plockar lösgodis med händerna
Urk.

:eek: Dem har jag lyckligtvis missat... Lite smuts på godiset dör jag ju inte av, men vem vet om de tvättade händerna sist de var på toaletten...:crazy:

:eek: Dem har jag lyckligtvis missat... Lite smuts på godiset dör jag ju inte av, men vem vet om de tvättade händerna sist de var på toaletten...:crazy:

Exakt, det kan jag bar se på min arbetsplats, här används inte handfatet av många.

Det är klart att du inte dör av godiset...tänk bara jordnötterna på uteställena, som hade rester av kiss o bajs...

Och om det är okej att plocka godis med skitiga fingrar(kläder som har rester av svets- o byggmaterial, asbest o dyl), måste det vara okej att gå i affärer med hästkläder.

Och allergiker blir oftast allergiska när man säger att man har häst, har man inte sagt något, så har dom inga reaktioner......

Och allergiker blir oftast allergiska när man säger att man har häst, har man inte sagt något, så har dom inga reaktioner......

Haha, placebo kanske, fast det gäller oss alla, inte bara allergiker. Säger nån att h*n är magsjuk dröjer det inte många dagar förrän halva arbetsstyrkan är hemma i magsjuka, även om den ursprungliga "sjuklingen" bara hittade på något för att slippa gå till jobbet...

Fast jag har allergiska vänner som reagerar väldigt tydligt på mig om jag råkar komma i en tröja som legat brevid hästkläder i en låda...

Men som sagt, vi bör alla visa hänsyn och repekt, oavsett om vi är rökare, ryttare eller allmänt sunkiga gubbar med handfatsfobi...:)

Patrik Sjöberg (höjdhoppare på den gamla goda tiden) gjorde det...:angel:

ja usch! han borde ha stängts av från all idrott, kanske t o m stenats av allmänheten på stora torget! För så får det ju absolut inte vara! Och vilken tur att han inte höll på med hästsport och hästen dragit i sej röken och fått rökhosta, eller om det hade tagit eld i nosludden av nån fimp som hamnat där !! :angel:

Urk.
Och dessutom alla skitiga fruntimmer som luktar sillburk och som man inte vet var dom varit och pillat med fingret ?

Haha, usch vad den här diskussionen har spårat ur, men kul läsning är det.

Det borde bli förbjudet att röka ;S Det bara skadar ju..

Men kära nån! Låter ju som rena inkvistationen (rätt stavat?:confused:). Ska vi brännas på bål också? Det är faktiskt upp till var och en om man vill röka eller ej. Något man själv får ta ansvar för. Om det stör dig att se någon röka, titta inte, gå undan. Varför slösa energi och reta upp sig?
Att det har blivit förbjudet att röka inne på barer och sådana allmäna ställen har jag full respekt och förståelse för men att inte låta oss röka överhuvudtaget är direkt löjligt och faktiskt oroväckande. Lite kommunistfasoner...Jag är rökare men visar respekt för min omgivning.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: Tuvstarr
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 883
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
3 115
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Black Friday
  • Valet i USA