Dessa jäkla människor

Sv: Dessa jäkla människor

Hästen får ju inte direkt lungcancer!
Och det blåser nog inte rakt in i hästen.
Röker inte men ändå

såklart att hästen får det i lungorna, den andas in luften, i och med det så får den det i lungorna, sedan till blodet, hästen blir sjuk for fuck sake. om ni inte vet vad ni snackar om så är de onödigt att skriva något alls!:mad:

Jag röker. När jag rider oxå. Jag röker när jag vill så länge det inte är farligt. Alltså inte i närheten av hö osv. Aldrig i stallet eller nåt. tror inte Fabian mår dåligt av att jag sitter på hans rygg och röker. Har aldrig hört om någon häst som har fått lungcancer. Och om jag röker på hans rygg ute i friska luften tror jag knappast han tar skada av det...

Jag tror inte att det är någon som står och röker paket efter paket och blåser röken rakt i nyllet på sin kuse heeeela dagarna. För det är ungefär det som skulle behövas för att den ska bli sjuk av det.

men det är ju upp till rökarna själva? okej det ser illa ut.

runt om där jag har tävlat så har rökningen varit anvisad till en speciell plats, vilket jag tycker är bra, mest för brandriskens skull och för allas trevnad.

jag är själv rökare och jag skäms varken för att leda min häst eller rida på den och röka samtidigt.. vi har våra behov, sånt förstår inte en icke rökare ;)

---> vet inte hur man gör citatsvar med det där inlägget stör mig som fan! självklart så bryr sig inte hästen?! -.- MEN FAN ÖPPNA ÖGONEN?! den får ju in det i lungorna, vidare till blodet och sen blir den sjuk, fattar du eller?? shiit..:mad:

Och hur många hästar har blivit sjuka av cigarettrök? Du får gärna komma med någon typ av källa här... Jag har aldrig mött någon, nämligen...och vad jag vet så är det inte direkt ovanligt att rökare både leder och rider sina hästar under rökning. Har även gjort det själv en gång i tiden. Ingen av mina hästar blev sjuka eller presterade sämre.

såklart att hästen får det i lungorna, den andas in luften, i och med det så får den det i lungorna, sedan till blodet, hästen blir sjuk for fuck sake. om ni inte vet vad ni snackar om så är de onödigt att skriva något alls!:mad:

Det har bara vart 1 fall att en häst fått lungcancer och inte var det för att någon rökt breve den!
Vet vad vi pratar om? Då kankse du vet så mkt så berätta för oss alla vad som händer och hur det påverkar! Då slutar nog folk att röka när dom står breve sina hästar!!

Så därmed sagt att det är okej att göra såhär. Du skulle alltså inte reagera om det var någon som satt och rökade i samband med att de höll en 8 veckors bebis i famnen? Nä okej, det är kanske inte så stor grej. Eller det är det kankse, för bebisen har inte valt att få lungcancer eller vara passivrökare..

En häst är inte en åttaveckors bebis... Du har inte hästen i famnen. Du befinner dig utomhus. (Röka inne fördömer jag totalt.)

Nej jag tycker inte att det kan jämföras.

Hör du...vet du så mycket då? Hästar far mycket mer illa av den allmänna luft- /miljöföroreningen som kommer av att du t.ex. tar bilen/mopeden/bussen till stallet. Det du äter och köper påverkar även den vår miljö som direkt påverkar hästen/övrigt djurliv och oss själva. Hästen skadas av dålig foderhygien, dålig stallmiljö, illa passande utrustning och dålig ridning. :cool:

Jag röker också vilket är en ful ovana. När jag är på tävling går jag alltid undan för att slippa synas. Ibland innebär det dock att en pålle får följa med och det är inget de direkt lider av, i synnerhet inte om det händer sällan. Hemma röker jag aldrig i ngn direkt närhet till hästarna då det inte finns behov av det. Vill jag röka kan jag ställa in hästen i boxen.

Däremot tycker jag att det är lite väl överambitiöst att bli så upprörd över en sådan här sak. Att man håller i hästen och röker samtidigt tycker inte jag är så farligt. Att däremot stå mitt på gårdsplanen bland andra människor (som kan vara allergiska/tycker att det luktar illa), barn och andra djur kan däremot vara hänsynslöst. Med din egna häst gör du ju som du vill men gå undan så andra människor slipper lida.

Visa respekt är ledordet!

Jag sk***er fullständigt i vad folk gör med sina hästar etc men för ett tag sedan fick en av våra inhyrningar låna min ena häst till en kompis som ville rida ut. Ett under att hon fortfarande lever med tanke på att hon sitter på MIN häst och rider med cigarett i munnen!! Jag blev fullständigt rabiat, hästen är en nervhoppa och om inte för rökens skull så kunde hon ha bränt honom. Behöver jag tillägga att både hon om inhysningen åkte ut med huvudet före:devil:
Jag accepterar inte rökning på mina hästar!

Jag blir så rasande arg när jag ser hur folk hanterar sina hästar. Det går alltså folk och leder sina hästar och har en brinnande cigarett i handen/munnen. Jag förstår inte. Hur kan man göra så emot sin häst? Och detta förekommer till och med på tävling! Hemma kan väl ingen säga till på samma sätt. Men på tävling borde det förbudas tycker jag. Man borde visa sporten utåt från sin fina sida.

Att röka i samband med hästhållning tycker jag är detsamma som att sitta och röka med sitt bran i famnen - oacceptabelt! Men gör folk det? Eller det är bara så att det kan kvitta när det gäller hästen?

Hur kan man, vad är det för fel på människor? Detta göra mig uppriktigt väldigt väldigt arg. Hästar måste väl precis som vi mäniskor ockås ta skada av skiten? De andas och har lugnor som vi eller är det jag som felar?
Att du ens orkar lägga energi på nånting du inte har med alls att göra. Det är ju var och ens ensak om man vill röka när man rider eller leder sin häst, så det ska du inte ens ha synpunkter på! :devil:

Jag vet en travtränare här som röker inne i stallet, fikarummet i stallet lär vara så inpyrt att man inte vill vara där. När han var på kliniken med någon häst var de tvungna att säga till honom att inte röka inne i klinikbyggnaden. Detta var ngr år sedan förhoppningsvis har han slutat med detta (inte så troligt dock). När man såg honom i vagnen bakom en häst hade han alltid en cigg i mungipan.

I min värld går rökning och hästar inte ihop, nu är jag å andra sidan en snusare...

oj, har aldrig tänkt på det överhuvudtaget!

är uppväxt med folk som har en hand med 3 hästar och den andra handen en cigg ^^

gör det inte själv men typ alla andra ..:crazy:

Jag röker,inte i stallet,sällan under ridning,ibland när jag leder dom,men jag kör dom ochså i en trailer bakom bilen............och rider i trafiken

Lite väl mycket sandlåda här, från och till tyvärr mest till för min del....men några korn finns det ibland tack för ordet./Johan

vilken hemsk människa du är.
vad hade inhysningen gjort? varför sparkar du ut henne?

snacka om att överreagera, du borde nog söka hjälp:devil:

/ickerökare. men när jag rökte gjorde jag det på hästryggen.

Jag sk***er fullständigt i vad folk gör med sina hästar etc men för ett tag sedan fick en av våra inhyrningar låna min ena häst till en kompis som ville rida ut. Ett under att hon fortfarande lever med tanke på att hon sitter på MIN häst och rider med cigarett i munnen!! Jag blev fullständigt rabiat, hästen är en nervhoppa och om inte för rökens skull så kunde hon ha bränt honom. Behöver jag tillägga att både hon om inhysningen åkte ut med huvudet före:devil:
Jag accepterar inte rökning på mina hästar!

Haha, det är nog större risk sånafall att hästen får röken i sig än när man sitter på den röken blåser bakåt och inte framåt ner till hästen!

Det ser så jäkla oproffsigt ut också, ungefär som att en friidrottare skulle ta en cigg innan 100-metersloppet :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Tuvstarr
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 883
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
3 115
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17