Dessa jäkla människor

Sv: Dessa jäkla människor

Det ser så jäkla oproffsigt ut också, ungefär som att en friidrottare skulle ta en cigg innan 100-metersloppet :p

inte innan men efter, då är det godare:D

jag gjorde fystest till brandmansutbildning. höll på att kräkas blod efter men ändå skulle man ut o röka. knäppt.

Okej jag röker man jag gåt långt ifrån hagen och stallet när jag ska röka för att jag vill inte precis att min häst och andras hästar ska dö av passiv rökning!

Vissa kan ju it använda hjärnan!!!

vilken hemsk människa du är.
vad hade inhysningen gjort? varför sparkar du ut henne?

snacka om att överreagera, du borde nog söka hjälp:devil:

/ickerökare. men när jag rökte gjorde jag det på hästryggen.

Visst jättehemsk:rofl: Hon hade dessutom rökt i stallgången, klippt svansen på MIN häst, stulit spån och betett sig som en allmän jubeli**t så detta var en DEL i det hela, döm inte innan du vet allt är du snäll. Förstår om du trodde att det var det enda som bidrog till att hon åkte ut men så var icke fallet.

Jag förstår ändå inte hur man kan röka på hästryggen.

blir jag sugen när jag rider eller kör så röker jag, det är ju inte som så att jag hoppar av och blåser all rök i ansiktet på min häst. nej den blåser ju bakåt.

Visst jättehemsk:rofl: Hon hade dessutom rökt i stallgången, klippt svansen på MIN häst, stulit spån och betett sig som en allmän jubeli**t så detta var en DEL i det hela, döm inte innan du vet allt är du snäll. Förstår om du trodde att det var det enda som bidrog till att hon åkte ut men så var icke fallet.

Jag förstår ändå inte hur man kan röka på hästryggen.

det var en annan sak..:) då förstår jag dig helt.

Jag tror inte att det är någon som står och röker paket efter paket och blåser röken rakt i nyllet på sin kuse heeeela dagarna. För det är ungefär det som skulle behövas för att den ska bli sjuk av det.

:bow::bow:

Jag röker, inte i stallet men om jag går med hästen. Men precis som jag gör med barnen så styr jag röken, blåser inte på dem och har den så långt ifrån som möjligt. Leder aldrig hästen kort, i så fall röker jag inte.

Senast ändrad:

Min häst gillar INTE rök, han drar när det röks runt honom. Röker själv, men respekterar att han itne gillar det och röker inte runt honom.
Gillar inte när andra leder min häst med en cigg i handen, det kan man ju göra på sin egen häst, men inte på andras anser jag.

För övrigt är det väl upp till var och en -var och när de vill röka.

jag har inget emot rökare. röker de så e de deras problem inte mitt. men jag kan inte låta bli att tycka synd om hästarna som det nu talas om att man röker i närheten av. hästar är ju idag "präglade/vana" människor men det ligger nog inte i deras natur att snusa i sig deras mattar å hussars rök.
Vad jag vet är hästar oerhört känsligare än människan när det gäller borde lukt syn och hörsel. de är ett "flyktdjur". och vad jag vet förr i tiden va de oerhört känsliga för just rök och eld om man går tillbaks till den "vilda" hästen.
Vet inte vad rök kan ha för effekter på just hästen men eftersom de inte är nyttigt för människor antar jag att det inte är nyttigt för hästen och som sagt den har ju inget val eftersom den har uppfostrats av människan och gör som människan vill.

jag har svarat i flera såna här trådar tidigare,och gör det igen...

jag är rökare och röker på hästryggen,händer att jag tänder en cigarett när jag är ute o går med hästen oxå.

likadant när jag är ute och går med min hund

och mina barn.

röker alltid utomhus,är jag på en tävlingsplats söker jag upp den sk rökrutan (som de flesta rid anläggningar har)
skulle aldrig få för mig att röka inne i stallet eller i mitt hem.

vid busskurer och dylikt håller jag mig en bit bort från andra människor.

sådan är jag och du har full rätt att tycka o tänka precis vad du vill om det:)

Mvh Arabizar

Antar att du skulle svimma om du såg en bekant till mej som kan ta en galopp med tyglar i ena handen & ciggen i andra:smirk:

Det där har jag sett, på en tävling. Värmde upp hästen med en cigg i näven. Spännande :angel:

hej jag e rökare och har egen häs men jag skulleALDRIG röka inärheten av en häst.

Min häst gillar INTE rök, han drar när det röks runt honom. Röker själv, men respekterar att han itne gillar det och röker inte runt honom.
Gillar inte när andra leder min häst med en cigg i handen, det kan man ju göra på sin egen häst, men inte på andras anser jag.

För övrigt är det väl upp till var och en -var och när de vill röka.[/QUOTE]

NEJ det är inte upp till var och en var och när de vill röka. en rökare måste ha respekt för sin omgivning och medmänniskor!

Jag håller helt och hållet med dig! Vi som inte röker har ju valt att vi INTE vill få in röken i lungorna! tycker det är rent ut sagt FÖRJÄVLIGT att röka i närheten av andra på en tävling.... Det borde bli förbjudet att röka ;S Det bara skadar ju..

Det låter som sunt förnuft !
Visa hänsyn mot alla omkring sig innebär ju även att en person som gillar att röka ska få göra det..
Det är så mkt som inte är nyttigt och man gör det ändå.

Tänk så mkt avgaser en häst får i sig om den åker transport och bilen står still en stund på tomgång :crazy: inte bra alls

För alla översportsliga hälsofanatiker,
kan jag bara säga : Patrik Sjöberg :bump:

Sen är det ju så att bebisar får ju inte precis lungcancer av att bli buren av en som röker.Det kanske är lättareför dig att säga att det är idiotiskt när du inte är beroende (antar jag). Men jag håller faktiskt med Miranza, det finns värre saker att "tag ta i" och irritera sig på.

MVH, en-ibland-rökare

Varför inte "ta tag i" och lägga energi på det man själv tycker är viktigt? Jag tycker att det är väldigt otrevligt med människor som röker på allmänna platser, och nära människor som inte är ett dugg intresserade av att andas in deras ciggrök. Särskilt när dom röker nära barn eller djur.
Har du möjligtvis hört talas om passiv rökning?!

INGEN häst GILLAR cigarettrök, men som sagt, ni som röker i stallet, har ni gett dom något val? eller får dom helt enkelt infinna sig i det?

En :bow: till TS som tar upp problemet med rökning i stall.

Jag är rökare, storrökare, men förstår dock att du blev upprörd. Jag skulle aldrig sätta mig och röka på någon annans häst, om jag inte vetat om att det var ok.

Jag röker när jag rider, jag röker när jag leder hästarna. Röker inte i stallet, inte inomhus öht.

För o spinna vidare på ngn annan, jag har faktiskt ridit jobb inne på banan med tvååring i tyglarna och en cigg i käften :angel:.

Enligt mej ser det bara så himla...ja, jag vet inte vad jag ska säga, men typ så gräsligt ut när man röker när man rider eller hanterar hästar (eller är bland barn, för övrigt). Ridning är ju en sport, därför tycker jag att det är så himla opassande att man håller på och röker när man sportar. Det är så jävla fel för mej, så det är inte sant ;S
Men, folk får ju göra hur de vill, men det är iallafall så jag tänker när jag ser någon som röker i närheten av hästar. Men att man röker i stall/ridhus och likande är så självklart för mej, att så gör man verkligen inte, så det ska man bara inte behöva ta upp.

För övrigt att det bara så korkat att röka överhuvudtaget. När man vet riskerna med det osv. Det finns ju ingenting, absoult ingenting posivit med att röka alls. Men, som sagt, så får ju var och en göra som de själva vill, och det är ju ingenting jag ska lägga mej i egentligen : ]

Knapplån

Håller med många om att det ser oproffsigt och fel ut när man röker i närheten av hästarna. Och vadå - har ni frågat era hästar om de gillar cigarettröken??
Ingen större grej att röka när man skrittar tycker jag, så länge röken inte hamnar på hästarna.

tycker att denna tråd börjar bli ganska tråkigt nu, bara massa elaka på hopp på rökare. Jag röker inte men ja mobbar inte dem som gör det. så länge de respektera att jag inte röker å inte blåser mig rakt i ansiktet.
dessutom e detta ett hästforum och inte ett diskutera rökning forum.
Jag tar nästan illa upp som inte är rökare därför att jag tycker hästsporten är något för alla oavsett.
Jag tar inte rökare i fösvar men ja tänker inte mobba ut dem från hästsporten heller. jag misstänker att de flesta e såpass vettiga att de inte röker inomhus å i stall osv utan utomhus elr på rökområden. om man tänker på antändningsrisk osv. får vi verkligen hoppas iaf.

Kan fatta om man blir upprörd om någon röker precis i stalldörren, i ridhuset, vid höet eller liknande, men om en vuxen människa vill röka när den håller i en häst utomhus är det väl upp till den personen. Jag tycker det ser illa ut, och skulle inte göra det själv, men alla gör som de vill.

Pansi - en ganska hänsynsfull rökare, går iväg från djur o barn, och kollar med övriga om det är okej vid tex busshållplatsen. Är det inte det går jag min väg innan jag röker.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Tuvstarr
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 883
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
3 115
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17