Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller verkligen med om detta, har tänkt på detta när man möter någon som rider å dom sitter å bolmar som fan , passar verkligen inte
*kl*
Hua, jag är en urusel hästmänniska..
Jag röker när jag rider och kör ibland och jag har alltid ett spö i handen oxå, dessutom brukar vi sjung högt på våra ridturer och vi sjunger inte bra heller..
Har ridbyxor och en liten sadel...
Dessutom har jag bomull i öronen på min häst o min kompis häst har tungband på sin... Anser dock att hon är sämre hästmänniska eftersom hon sjunger illa och har inget i öronen på sin häst??
Rökning i stall är dock inte accepterat pga av brandrisk..
Dock anser jag att hästar inte verkar tycka illa om ciggarett rök, med tanke på att jag under en hel sommar dagligen fikade mitt i hagen (fika=kaffe o cigg) med en flock hästar som gärna satt i knä om de fick...
Men precis som rökning är skadligt för människor bör den vara skadlig för andra däggdjur och därmed hästar! Om en häst har en ägare/ryttare som röker och då röker var dag vid sin hästs sida bör detta i längden vara skadligt..?!
På våran klubb sitter en av ridlärarna och röker på hästryggen och när hon leder dem. Detta tycker jag är extremt dumt då hon som ridlärare skall vara en förebild för eleverna där.
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg är den allmänna miljöförstöringen mer skadlig i längden
Säger du det, då hoppas jag att du varken kör/åker/flyger. eller? transportera din häst efter en bil? mm. Man ska inte kasta sten i glashus Finns mkt som är skadligt.
oj oj oj ! Hoppas att det inte stör dej alltför mycket !Jisses Bill...vi är helt eniga...
Klart det skadar din häst, alla utsläppen bidrar ju till att den kommer att få lungcancer! Vet du inget om vilken miljöpåverkan allt det här har, mkt större globalt sett än att ngn tänder en cigg, du har väl inte hagarna i närheten av några vägar och cyklar till stallet?
Att avgaser är skadliga gör knappast rökningen bättre, bara ytterligare skadlig påverkan.
. Usch! Det är ju också LIVSFARLIGT att röka, så varför göra det överhuvudtaget? Hmm... Nån som håller med?
//Hanna