Dessa jäkla människor

Sv: Dessa jäkla människor

Jag tycker att vi ska utfärda ett totalt rökförbud för alla som har ridbyxor, skyddsvästar, hjälmar o engelsksadlar,:eek: för det ser ju väldigt illa ut , och det passar sej inte alls, för dessa människor rider ju med två händer, dessutom ska dessa ha stoppat bomullstussar i näsborrarna på sina hästar !!!!! Däremot gäller en dispens från detta rökförbud om man har en fin hatt, wrangler jeans och rider i en anständig ropingsadel :cool:( ej pleasure eller reiningsadel!). och får man t o m ta sej en cigarill eller t o m en fet havannacigarr och man får släppa båda tyglarna när man fyrar på. Följer vi dessa regler så behövs ingen ytterligare diskussion i ämnet. Comprende! :cool:

väldigt roande tråd :p Vad ska det bli av buke om lille Bill försvinner :o

urkella: ickerökare, som varken använder små sadlar, bett eller spön :D

Jag tycker att vi ska utfärda ett totalt rökförbud för alla som har ridbyxor, skyddsvästar, hjälmar o engelsksadlar,:eek: för det ser ju väldigt illa ut , och det passar sej inte alls, för dessa människor rider ju med två händer, dessutom ska dessa ha stoppat bomullstussar i näsborrarna på sina hästar !!!!! Däremot gäller en dispens från detta rökförbud om man har en fin hatt, wrangler jeans och rider i en anständig ropingsadel :cool:( ej pleasure eller reiningsadel!). och får man t o m ta sej en cigarill eller t o m en fet havannacigarr och man får släppa båda tyglarna när man fyrar på. Följer vi dessa regler så behövs ingen ytterligare diskussion i ämnet. Comprende! :cool:

hahahaaa :D

Hej!

Jag tycker faktiskt att det är klart värre med de idioter som röker I stallet elller slänger sina "släckta" fimpar i soptunnan i stallet.
Där jag jobbar har vi flera gånger hittat fimpar och tändare på loftet- det är där ungdomarna smygröker!!!

Det gör mej vansinnig.

/ Lavinia, som tycker rökning är fel så länge det påverkar någon annan..

Hej!

Jag tycker faktiskt att det är klart värre med de idioter som röker I stallet elller slänger sina "släckta" fimpar i soptunnan i stallet.
Där jag jobbar har vi flera gånger hittat fimpar och tändare på loftet- det är där ungdomarna smygröker!!!

Det gör mej vansinnig.

/ Lavinia, som tycker rökning är fel så länge det påverkar någon annan..
Påminner om en historia: Bonden kommer in på höskullen o hör prasssel i höet. Han ropar, Vem där? Då sticker det upp två huvuden, det ena tillhörande dottern, det andra grannpojkens.
"Vad gör ni här", ryar bonden o dottern svarar rodnande : Vi kn*llar.
"Ja, det var bra", säger bonden, "huvudsaken är att ni inte smygröker i höet! "

Amen skärp dej.
Nog finns det viktigare saker att lägga energi på ?
Jag skiter iallafall fullständigt om någon röker ( utomhus ) i närheten av en häst, allså tror du verkligen hästen bryr sig ?
Det är betydigt elakare att tex käka en morot
i närheten av en häst.:rofl: om den inte får smaka.

Sluta häxförfölja alla stackars rökare, fan va löjligt det är.

Mvh, Paulina som RÖKER när jag känner för det... HA HA

Jävligt moget av dig! Tror du inte hästen bryr sig:mad:? Det är synd att du inte fattar en sån själklar grj:( Du tycker alltså att det är värre att fresta hästen med en morot än att låta den andas in gift? Sjukt alltså:mad:

Tycker föresten inte ett dugg synd om er rökare, det är erat liv ni förstör.

Påminner om en historia: Bonden kommer in på höskullen o hör prasssel i höet. Han ropar, Vem där? Då sticker det upp två huvuden, det ena tillhörande dottern, det andra grannpojkens.
"Vad gör ni här", ryar bonden o dottern svarar rodnande : Vi kn*llar.
"Ja, det var bra", säger bonden, "huvudsaken är att ni inte smygröker i höet! "

Den va bra:D:rofl:

jag tycker det är jävligt onödigt att röka nära stall, nära häst, ledandes häst eller ridandes.

jag röker inte själv visst. men måste man röka kan man ju göra det efter man hämtat in hästen en bit ifrån stallet.

jag tycker det är jävligt onödigt att röka nära stall, nära häst, ledandes häst eller ridandes.

jag röker inte själv visst. men måste man röka kan man ju göra det efter man hämtat in hästen en bit ifrån stallet.
Och vad skulle det spela för roll ?? Hästen far ju definitivt inte illa av det !

Amen skärp dej.
Nog finns det viktigare saker att lägga energi på ?
Jag skiter iallafall fullständigt om någon röker ( utomhus ) i närheten av en häst, allså tror du verkligen hästen bryr sig ?
Det är betydigt elakare att tex käka en morot
i närheten av en häst.:rofl: om den inte får smaka.

Sluta häxförfölja alla stackars rökare, fan va löjligt det är.

Mvh, Paulina som RÖKER när jag känner för det... HA HA

Vill bara tillägga att ja, vissa hästar bryr sig faktiskt! Var på NH träning för en duktig instruktör som är van att ha bra hand med allas hästar. Han är rökare, och skulle gå fram till mammas häst, varpå hästen kastar sig åt andra hållet (han är mkt känslig för olika lukter). Ville bara säga att det finns hästar som bryr sig.

Jag röker själv inte, men har kompisar som röker även när de sitter på hästen. Tycker det är dålg stil, men så länge hon inte röker där det är spån och hö så är det ju hennes val.

Vill bara tillägga att ja, vissa hästar bryr sig faktiskt! Var på NH träning för en duktig instruktör som är van att ha bra hand med allas hästar. Han är rökare, och skulle gå fram till mammas häst, varpå hästen kastar sig åt andra hållet (han är mkt känslig för olika lukter). Ville bara säga att det finns hästar som bryr sig.

Jag röker själv inte, men har kompisar som röker även när de sitter på hästen. Tycker det är dålg stil, men så länge hon inte röker där det är spån och hö så är det ju hennes val.
En "bortfjollad" häst! :eek: Reagerar kanske, men far inte illa av det, en viss skillnad. med lite hantering så lär den sej att tåla lite rök!

Hästar reagerar på olika lukter naturligtvis, den hästen kanske hade nån dålig erfarenhet av en person som luktade rök ?
Förr jobbade jag med kossor och då var det många hästar som ogillade den lukten.. Första gången dom träffade mig men sen gick det bra.
Precis som vildsvins-doft väcker skräck hos vissa hästar..

Och det är väl ingen som medvetet blåser röken MOT hästen ?
Mina har aldrig brytt sig iallafall..

Tänk om man är på långritt, som det kan ryka om en lägereld när vinden vänder.. å sen stinker kläderna åsså, stackars hästar !;)

Jag blir så rasande arg när jag ser hur folk hanterar sina hästar. Det går alltså folk och leder sina hästar och har en brinnande cigarett i handen/munnen. Jag förstår inte. Hur kan man göra så emot sin häst? Och detta förekommer till och med på tävling! Hemma kan väl ingen säga till på samma sätt. Men på tävling borde det förbudas tycker jag. Man borde visa sporten utåt från sin fina sida.

Att röka i samband med hästhållning tycker jag är detsamma som att sitta och röka med sitt bran i famnen - oacceptabelt! Men gör folk det? Eller det är bara så att det kan kvitta när det gäller hästen?

Hur kan man, vad är det för fel på människor? Detta göra mig uppriktigt väldigt väldigt arg. Hästar måste väl precis som vi mäniskor ockås ta skada av skiten? De andas och har lugnor som vi eller är det jag som felar?

Finns nog MYCKET annat som är otroligt mycket värre i människors hantering av hästar:confused:

Jag tycker att det är okej att röka sålänge personen ej utsätter andra än sig själv för skada (att röka utomhus när man leder en häst tror jag knappast skadar djuret) och så länge cigarett fimpen läggs i någon slags askkopp och EJ på marken! Jag avskyr när människor bara slänger fimparna på marken utan att bry sig! Varför? Av samma anledning som man inte ska slänga plast och glas på marken. Om en hund eller ett litet barn stoppar in en fimp i munnen sen så kan de dö.
Nu förtiden så finns det väl ihopfällbara, medtagbara askkoppar man kan ha i fickan? :idea:

F.ö. rök så mycket och ofta ni vill! :)

En "bortfjollad" häst! :eek: Reagerar kanske, men far inte illa av det, en viss skillnad. med lite hantering så lär den sej att tåla lite rök!

Svarade på frågan om hästen bryr sig, och ja, det gjorde uppenbarligen nämnd häst, sen inte vidare nämnt om hästen blir döende av lägereld eller annat, (som någon nämnde något om).

Sen är ju frågorna av vitt skilda slag, rökning i närhet av häst (som jag har en svag aning om att tråden handlade om från början).

Rökning som fenomen, och dess bikostnader för sammhället och annat.

Hur det "ser ut" och uppfattas i närheten av djur och/eller sportutävande!

Svarade på frågan om hästen bryr sig, och ja, det gjorde uppenbarligen nämnd häst, sen inte vidare nämnt om hästen blir döende av lägereld eller annat, (som någon nämnde något om).

Sen är ju frågorna av vitt skilda slag, rökning i närhet av häst (som jag har en svag aning om att tråden handlade om från början).

Rökning som fenomen, och dess bikostnader för sammhället och annat.

Hur det "ser ut" och uppfattas i närheten av djur och/eller
sportutävande!
Hur det ser ut? Det kanske ser illa ut om man har vita ridbyxor o en i övrigt fjollig ridutstyrsel :eek:, men till ett par jeans och en anständig filthatt så hör det nästan till med en cigarett i mungipan. :cool:

men till ett par jeans och en anständig filthatt så hör det nästan till med en cigarett i mungipan. :cool:

Garanterat att det gör, men där inte sagt att du måste ha en häst i sammanganget av ovan nämnda utstyrsel! Vilket var det diskussionen från början avsedde.

Garanterat att det gör, men där inte sagt att du måste ha en häst i sammanganget av ovan nämnda utstyrsel! Vilket var det diskussionen från början avsedde.
naturligtvis på hästryggen, det var ju det frågan gällde eller hur?? :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Tuvstarr
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 883
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
3 115
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA