Dessa jäkla människor

Sv: Dessa jäkla människor

*kl*
våran förra ponny älskade röklukten, min moster rökte innan och ponnyn sprang alltid fram till hene och luktade på hennes händer och sen flemade hon :p hon va helt besatt i "rökhänder"

*kl*
våran förra ponny älskade röklukten, min moster rökte innan och ponnyn sprang alltid fram till hene och luktade på hennes händer och sen flemade hon :p hon va helt besatt i "rökhänder"
men den slaktades väl förhoppningsvis?

naturligtvis på hästryggen, det var ju det frågan gällde eller hur?? :D

Inte alls "naturligtvis", handlade väl om rökning i hästsammanhang? Och naturligtvis svarade jag fortfarande på frågan "som om hästen skulle bry sig?"! :devil:

Jag håller helt med.
Likaså hur dom hanterar hästarna från ryggen
(bifogar några bild ex.)

http://images2.bilddagboken.se/18/_u8/_u7/_u3/_u1/u87313/76045_1193440007.jpg

http://images2.bilddagboken.se/15/_u8/_u7/_u3/_u1/u87313/47483_1193438673.jpg

Första gången denna häst 'hoppar' under ryttare...
http://images2.bilddagboken.se/26/_u8/_u7/_u3/_u1/u87313/17800_1191440944.jpg

(jag har fotograferat alla bilder och det är 100% ©opyright på dom)

Kommentera gärna hur NI tyker att det ser ut.
verkar det 'harmoniskt' :confused:

(detta är inte s k 'ögonblicksbilder')

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Och du vet att hästen 'älskar' den lukten? :confused:

Det låter precis som om ni har haft hästen för mycekt bland rök så hon har blivit nikotin beroende.
Stackars häst säger jag bara....

Det var bland det dummast jag hört.

Skulle resturangpersonal och andra som ickerökare som förr var tvingande att vistas i rök vara beroende då eller?

Det var bland det dummast jag hört.

Skulle resturangpersonal och andra som ickerökare som förr var tvingande att vistas i rök vara beroende då eller?

Du försåtr, hästar fungerar inte som oss.

Men kan du se dom nu om klickar på länkarna??

Jag sk***er fullständigt i vad folk gör med sina hästar etc men för ett tag sedan fick en av våra inhyrningar låna min ena häst till en kompis som ville rida ut. Ett under att hon fortfarande lever med tanke på att hon sitter på MIN häst och rider med cigarett i munnen!! Jag blev fullständigt rabiat, hästen är en nervhoppa och om inte för rökens skull så kunde hon ha bränt honom. Behöver jag tillägga att både hon om inhysningen åkte ut med huvudet före:devil:
Jag accepterar inte rökning på mina hästar!

Det kan jag mkt väl förstå. Jag skulle aldrig acceptera att ngn rökte när han/han red ngn av våra hästar. Heller inte vid hantering om det inte verkligen var nödvändigt. Men här är det ju återigen en fråga om respekt, så GÖR man bara inte om man har fått ngn som helst uppfostran!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Tuvstarr
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 883
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
3 115
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar