Sv: Dessa hanar som vill bli pappor!
Har fått x antal förfrågningar om jag inte kan tänka mig att låta min hane gå i avel med folks tikar, BARA för att han till utseendet LIKNAR en chihuahua -.-
Han är trevägskorsning med underbett, halvkasst psyke, inte genomfört hälsokontorller för avel osv. Jag älskar min hund över allt annat och skulle aldrig någonsin byta bort honom mot någon, men avla på honom? Aldrig i livet.
Det blir ju inte bättre av att tikarna folk har velat para med har varit allt ifrån golden/schäfer till papillon/cavalier/tre andra raser hon inte kom ihåg..
Det finns även en dam som förföljer min pappa och hans fru över deras hanhund "tänk så fina valparna hade blivit"..
Hon har "råkat" släppa in tiken på deras tomt under löp några gånger och så. Det finns ju människor till allt!
Känner även till en SKK-godkänd kennel där det föds upp en minst sagt krävande ras och uppfödarna är mer okunniga än min 7-åriga lillebror om vad som behövs för att skapa god avel. Usch!
Ska jag svara på frågan i ts, så tror även jag att det helt enkelt rör sig om pengar.
Tänk dig själv, kunna sitta på soffan medan hanhunden gör jobbet åt dig sedan bara vänta några veckor och så kommer valparna
och du kan kräva allt från att behålla en valp (kanske även därför? jobbigt att betala för en ny hund själv?) eller få betalt för halva kullen,
allt efter vad du själv satt för krav. Det vore väl nåt?