R
rattalskare
Jag är desperat och behöver snabba Tips och råd. Det är så att min hund Ronja (Bearded collie 7 År.) Är skotträdd. Det har vi vetat av i flera år ända sedan vi köpte henne (År 2002) Och att fira nyår har väl gått sisådär fram tills nu. Nu vägrar hon gå mer än 5 meter från gården om inte min Mamma är med. Men hon kan inte alltid gå eftersom hon har problem med benen så nu kan inte jag eller min far gå med henne. Men om man drar henne X-antal m då går hon sedan men folket tittar på en så det vill man ju inte göra!. Men det konstiga är hon har ju inte svansen mellan benen eller ser rädd ut. Är detta en fixidé eller? PGA detta så blir det heller ingen motion just och då tappar hon ju konditionen. Eller kan det vara det att hon inte har kunnat springa lös och leka som är problemet? Kan det vara så att hon är sur på mig för att jag inte lekt med henne som jag brukar när hon e lös? Jag har lekt litegrann med henne men hon verkar liksom ha tappat lusten för lek är hon sjuk? Och nu till det verkliga problemet Hon uträttar sina behov hon tydligen inte vågar göra ute inne om nätterna vad kan man göra åt det? Detta har hänt 3 gånger sen efter Julafton och nu funderar vi på om det kanske vore bäst för henne att somna in om hon fortsätter såhära...... Så jag är desperat. HJÄLP NÅGON?
// Rattalskare
// Rattalskare