Derbyveckan

Sv: Derbyveckan

Ja, tyvärr känns det lite ointressant med alla importer - trots att det är fina hästar så blir det roligare med de skandinavienuppfödda unghästarna där man känner till släktingarna.

Jag trodde aldrig att jag skulle sakna det stängda Derbyt men det är inte utan att jag gör det nu.:cool:

Jag håller med, det känns verkligen trist med alla importer. Samtidigt är jag inte säker på om ett stängt Derby är rätt väg att gå heller, men något måste ju göras...

Det som kan göras är att föda upp bättre hästar i Sverige. Det är det som är meningen med att utsätta den svenska aveln för konkurrens - men det ser inte speciellt lovande ut för dagen....:grin:

En annan sak som är tråkig är att det inte händer något runt helgen. Ingen Lambadaauktion, inget Klampen med Bakken, ingen fisketur - allt det som gjorde Derbyhelgen speciell är borta.:cry:

Kobran och jag har precis bestämt att vi hejar på lilla Wido-ung...

Citat från en fest på Motellet någon gång på 60-talet när Tysken somnat i en stol...

Motellet. Say no more. Om jag minns rätt, var han inte den ende, som hittade en alternativ sovplats när folket festade där.

Nej, det var klart bättre förr!!

Ska du med på 51:an efter rejsen? Pensionärsträff!:D

Å Hambo är givetvis extremt välkommen!!!

Pensionärsträffar har ju en tendens att dra ut till minst kl.9 på kvällarna. Jag har blivit för gammal för det vilda livet.

Det var klart bättre förr.

Det blir nog väl efter 9 är jag rädd för. Kobran och jag ska precis vila middag efter att vi Vombat (bomba i Vomb) så vi håller formen till i morgon kväll.:angel:

Smart att åka från Malmö i tid !
51:an kan ju vara trevligt !

Ang Derbyt så håller jag med er andra
Vi har starthäst i lopp 5, men defenitivt ing vinstchanser, men det blir spännde ändå !
Jag har varit hos kiropraktorn för första gången i mitt liv.
Det var tydligen på tiden för jag började se ut som "Turning Torso", därför får jag inte ha på mig mina Silvriga "ajajskor", så självfallet är det mitt största problem nu !

Jag har åldern inne för de flesta roligheter men det utnyttjar jag dåligt:angel:

Hej från Hambo

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 380
Senast: Jahaja
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 542
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 423
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar