Derbyveckan

clusia

Trådstartare
På söndag är det ju som bekant Derby! :bump: :bump: :bump:

Vem tror ni står som slutgiltig segrare i huvudlopet? Eller ha ni någon annan bergsäker vinnare?

Kommer ni till tävlingarna? Eller är ni bänkade framför tvn? :)

Jag kommer ner på lördag om allt blir som planerat.

Sv: Derbyveckan

Som jag skrev i den andra tråden om Derbyt, tror jag mycket på Moe Green, men efter att ha sett Tyskt Derby måste Sir Lando ha en toppchans. Sättet han speedade på, kan komma till stor nytta på Jägers korta upplöp om han skulle ligga lite tillbaka, när de kommer ur svängen.
De hämter väl inte heller Alan Munro över för att Major Calloway är chanslös...
och Chenango har jag alltid gillad och Academy Wing och...
Näh, nu får det göras kort: Moe Green eller Sir Lando.

Hehe jag tänkte ha klänning av ballongmodell = minst risk att den blåser upp.

Men packar dunjacka och pälsmössa. ;)

Ev tar jag mina Silver AJAJ:eek:skor, förutsättningen är att jag hittar en Hatt som passar, för vi kan väl inte ha sån tur så att det är stövelväder ??

Hej från Hambo

Håller med Creetown ,Moe Green är min favorit men det är flera om budet som jag ser det.

Håller med Creetown ,Moe Green är min favorit men det är flera om budet som jag ser det.

Jag tror också på Moe Green men Sir Lando såg verkligen fin ut i det tyska derbyt. Chenango med Hammer måste nog passas också.

Fasiken också !!
Jag har precis provat min klänning jag tänkt att ha............
Den MÅSTE ha krymt rejält i tvätten:o .
Vad ska jag nu göra....... Nu hoppas jag verkligen på Regn och rusk.

Jag har ännu inte satt mig in i vem som vinner Derbyt ( pga klädproblem ), men så fort jag tror jag vet så ska jag säga min mening !

Hej från Hambo

Ja, tyvärr känns det lite ointressant med alla importer - trots att det är fina hästar så blir det roligare med de skandinavienuppfödda unghästarna där man känner till släktingarna.

Jag trodde aldrig att jag skulle sakna det stängda Derbyt men det är inte utan att jag gör det nu.:cool:

Så länge har jag inte varit i sporten att jag har koll på så många släktingar... ;)

Har dock varit lite dålig på att följa med i resultatlistorna.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 376
Senast: Jahaja
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 542
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 423
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVI