Deprimerad kompis - hur agerar man?

Sv: Deprimerad kompis - hur agerar man?

De flesta "stämningshöjare" man tar mår man initialt sämre av för att sedan bli bättre och bättre. Först efter tre veckors behandling brukar man kunna se om det blivit något resultat överhuvudtaget och då inga jättestora förändringar. Som anhörig kan man nog bli frustrerad över att saker tar så långtid både med medicinering och terapi.

Men det viktigaste tror jag som sagt för dig är att vara ett stöd att finnas där och att lyssna. Men tänk på att inte förlora själv i hans depression, det är väldigt lätt hänt att man dras med och hamnar i en depression själv därav mitt förslag att ta kontakt med en kurator eller terapeut för din egen skull :).
 
Sv: Deprimerad kompis - hur agerar man?

De flesta "stämningshöjare" man tar mår man initialt sämre av för att sedan bli bättre och bättre. Först efter tre veckors behandling brukar man kunna se om det blivit något resultat överhuvudtaget och då inga jättestora förändringar. Som anhörig kan man nog bli frustrerad över att saker tar så långtid både med medicinering och terapi.

Men det viktigaste tror jag som sagt för dig är att vara ett stöd att finnas där och att lyssna. Men tänk på att inte förlora själv i hans depression, det är väldigt lätt hänt att man dras med och hamnar i en depression själv därav mitt förslag att ta kontakt med en kurator eller terapeut för din egen skull :).


Tack för tipsen :)

Han har provat varje medicin i en länge period men avbrutit i samråd med läkare. Har jag förstått rätt så finns det ganska mycket olika mediciner så förhoppningsvis finns det någon som har bra effekt på honom.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 012
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 410
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 399
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda 2022
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp