Deodrant för män

ufot

Trådstartare
Efterlyser en bra deodorant för män, gärna med mild parfymdoft, men inte för mycket. Funderar på Axe, vilken av dem är bäst? Det måste vara någon som är snäll mot huden, gärna spray. Kikade lite på apotekets ACO för män, är den bra? Andra tips?
 
Sv: Deodrant för män

Jag använder ACO för män (roll-on) från Apoteket, jag har känslig hy och har svårt att tåla t.ex Axe spray. Jag tror att det är den bästa deodorant som jag har använt när det gäller att slippa svett.
 
Sv: Deodrant för män

Tack, bra att veta, då måste jag nog undvika Axe.

Hur fungerar ACO? Hur fort torkar den? Är rädd för att jag svettas rätt mycket, tyvärr...
 
Sv: Deodrant för män

Nivea Men här. Roll-on som finns i de flesta matbutikerna.

Varar länge, och doftar, men dock bara lite. Axe spray-on (enligt min åsikt) luktar ganska mycket, och slutar fungera efter <8 timmar.
 
Sv: Deodrant för män

Den torkar ganska fort, jag vet inte hur länge det tar men ett par minuter kanske. För mig fungerar den väldigt bra mot svett.
 
Sv: Deodrant för män

Sambon är helt lyrisk över Dove Men+Care. Han har vanlig roll-on men det finns nog spray också. Doftar gott men inte så mycket (han använder den som heter "Clean comfort").
 
Sv: Deodrant för män

Finns det någon som tål Axe? Tycker jag uteslutande hört om de som fått kliande, blommande utslag av den.

Dove tycker jag luktar gott, har för mig att det är två olika varianter för män.
 
Sv: Deodrant för män

Finns det någon som tål Axe? Tycker jag uteslutande hört om de som fått kliande, blommande utslag av den.

Jag tål Axe, men om deon lägger av innan arbetsdagen är slut ens, så är det inte direkt lönt.
Nivea men som jag använder nu håller hela dagen ut, och en bit in på nästa.
 
Sv: Deodrant för män

Efterlyser en bra deodorant för män, gärna med mild parfymdoft, men inte för mycket. Funderar på Axe, vilken av dem är bäst? Det måste vara någon som är snäll mot huden, gärna spray. Kikade lite på apotekets ACO för män, är den bra? Andra tips?

Van Gils...
 
Sv: Deodrant för män

Något som kan göra skilnad, är att raka sig under armarna. Hår tycks förstärka lukt. Har man problem med olika deon (att huden är känslig), så kan det räcka med att tvätta med någon bra tvål på detta sättet. Men det är klart individuellt.
 
Sv: Deodrant för män

Min karl använder "tjejdeo", dom som inte luktar blommigt utan liksom mer neutralt. Kommer inte ihåg vad dom heter just nu, det är dom som är helfärgade i ljusgrönt, gult, lila, rosa... eh.... eeeee....

LDB!
 
Sv: Deodrant för män

Jag tycker att manlig deo luktar riktigt äckligt. De luktar fränt och stickande, mycket påträngande lukt. Så jag har absolut inga bra förslag.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god...
2
Svar
31
· Visningar
2 662
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 564
Senast: SiZo
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 525
Senast: hundtant
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 257
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp