Re: Denna ras \"kan inte hoppa\"
njae. vi ahr ju inte riktigt sladdat ur ämnet, iom. att det handlar om att hoppa. och kan man lära en tjur/ko att hoppa, så kan allt hästar göra det också.
alla hästar KAN ju hoppa, det är bara å öva på ett sätt så hästen förstår vad man vill ha ut av den, och gör det på ett sätt så den tycker det är kul..
Jag lärde en 20 årig travare hoppa i somras (min sköthäst). han har aldrig någonsin hoppat med ryttare innan, å jag har försökt en gång för 3 år sen, men då bara klev han ner hindret och gick över.
nu la jag bara bommar på marken med travavstånd emellan, å såg till så han kunde mäta avståndet ordentligt (ledde honom), sen satte jag upp å gjorde samma sak. sen hoppa jag av å höjde ena bommen liiite liite, å travade över, sen satte jag upp å gjorde samma sak.
gick jätte bra å han tyckte det var jätte kul!!!
Så, de som säger att man inte kan lära en gammal hund å sitta, den ljuger
jag har tom. fått bort hans stora vattenrädsla.
är å badar mycket med han nu, å han går mer än gärna ut så långt så han måste simma
har tyvärr inga bilder.. det var sommarn innan vårt hus brann ner jag gjorde detta, och när huset brann ner så försvann ju även korten.. tyvärr..
Jo, det är en smart idé å kastrera honom, annars så blir de lätt bängliga och.. ja, JAG skulle inte vilja ha en stor tjur hängandes på axlarna för att han är kåt